TY - JOUR ID - TI - Music Advertising People موسيقى الإعلان الشعبي AU - Ali Abdullah علي عبد الله PY - 2015 VL - IS - 71 SP - 239 EP - 250 JO - Al-Academy الاكاديمي SN - 18195229 25232029 AB - Songs hawkers or steadfast in the market of the most important sources of musical heritage, most notably the popular influence in people's lives and their careers cultural, as history records for Those tunes Chorales and invested by the vendors to attract these people in order to promote their goods and for marketing.This study reviews a brief history of those tunes drafted by the innate taste stems from folk music with the rhythms of vigor and vitality originated and grew up on the audio format is consistent with the need for people eager to hear the tunes left moved the feelings and send to communicate with the idea that came from her.As contemplated in the study models of those melodies and recording musician with the installation of rhythms and the method of presentation within the concept of time and space imposed by the nature of performance , whether they are fixed within the limits of the conventional market , or moving on the streets and roads and alleys of cities .And concludes the study to identify the composers of the Worlds and local composers who have benefited from those melodies and dealt in musical compositions and lyrics that have become part of the musical heritage of the people who represent a particular country or region is referred to by the identity of the melody and the popular connotations

تعد أغاني الباعة المتجولين أو الثابتين في السوق من أهم منابع الموروث الغنائي الشعبي، وأبرزها تأثيراً في حياة الناس ومسيرتهم الثقافية، إذ يسجل التاريخ هذه التنغيمات والترنيمات التي استثمرها البائعون في اجتذاب الناس بهدف الترويج عن بضائعهم وتسويقها.تعرض هذه الدراسة نبذة تاريخية عن الألحان الفطرية التي صاغتها ذائقة مطعمة بموسيقى شعبية ذات إيقاعات تتسم بالنشاط والحيوية نبعت وتربت على نسق صوتي ينسجم مع حاجة الناس التواقة لسماع أنغام تحرك المشاعر وتبعث على التواصل مع الفكرة التي جاءت من أجلها.كما تتطرق الدراسة إلى نماذج من تلك الألحان وتدوينها موسيقياً مع تثبيت إيقاعاتها وطريقة تقديمها ضمن مفهوم الزمان والمكان الذي تفرضه طبيعة الأداء، سواء أكانت ثابتة ضمن حدود السوق المتعارف عليه، أم متحركة في شوارع المدن وطرقاتها وأزقتها. وتخلص الدراسة إلى التعرف على المؤلفين الموسيقيين العالمين والمحليين والملحنين الذين أفادوا من تلك الألحان ووظفوها في مؤلفاتهم الموسيقية والغنائية التي أصبحت جزءاً من الموروث الغنائي الشعبي الذي يمثل منطقة أو بلداً معيناً يشار إليه من خلال هوية اللحن الشعبي ودلالاته ER -