@Article{, title={The harmony and cohesion between the two cognitive and artistic structures in the illiteracy of veteran poet Tiger Bin Tulb She was exterminated from the ruins of a wealthy ember, and she was forced to buy Vittel الانسجام والتّماسُك بين البِنْيتيْن المعرفيَّة والفنيَّة في لاميَّة الشاعر المُخَضرَم النّمِر بن تَولَب تأبَّدَ من أطلالِ جَمْرةَ مأسَلُ وقد أقفَرت منها شِراءُ فيَذبُلُ}, author={Atef MohamedKanaan عاطف محمّد كنعان}, journal={Kufa Journal of Arts مجلة اداب الكوفة}, volume={ج1}, number={35}, pages={341-374}, year={2018}, abstract={يسعى هذا البحث إلى دراسة الانسِجام والتّماسُك بين البِنْيتيْن المعرفيَّة والفنيَّة في لاميّة النَّمر بن تولَب، وتناول الدراسة الأبعادَ النَّفسيَّة والمعرفيَّة، حيثُ التركيزُ فيها على دِراسة الإنسانِ والمَكان في عَصر الشّاعر، ثم دراسة الأبعادُ الفنِّيَّة والجماليَّة، حيثُ يتمّ التركيز هنا على قراءةِ الصّورة، والنّسقِ الصّوتيّ اللذيْن مكّنا الشاعرَ من صياغة القِيَم النَّفسيَّة المعرفيَّة في قوالبَ فنيَّةٍ جماليَّة في النَّصّ. إضافةً إلى قراءة التَّناصّ مع لاميَّة النَّمِر، التي فيها يركز الباحث على المشترَك الثَّقافيّ بين النَّصّ وبعضِ النصوص الشّعريَّة العربيَّة التي عالجتْ موضوعاتِ النَّصّ.

The current study aims at investigating cohesion and coherence in the schematic and aesthetic structures of the/l/-rhymed poetry composed by Namir Bin Tawlab. It tackles mainly three dimensions: the psychological, the schematic, and the aesthetic ones. To clarify, the first two dimensions focus the attention on studying the setting and human nature where the poet had lived in; however, the aesthetic dimension tackles the rhythmic and phonetic arrangement as well as the figures of speech used to deliver the poet’s psychological and humane values mentioned in the text. The study ends by addressing the elements of intertextuality figured out from the examined text.} }