@Article{, title={Method Almudawana Enclosed uranic semantics of the word (Taweel) منهج المدونة المغلقة والدَّلالة القرآنيـَّة لفـظة (تــأويـل) أنموذجا}, author={Hassan Abdelghany Al-Asadi حسن عبد الغني الأسدي}, journal={Basic Education College Magazine For Educational and Humanities Sciences مجلة كلية التربية الأساسية للعلوم التربوية والإنسانية}, volume={}, number={38}, pages={1527-1546}, year={2018}, abstract={The search in the Koranic semantics Entries closed approach which is consistent with the interpretation of the Holy Koran. The search began in the indication (Taweel), first with the language of the word, and to morphological build user in Koran to denote will show thing and highlighting, which is the first semantic attribute employed by the Koran in this word. He then went Towards extrapolate resources use this word in the Koran; as well as we did with all the word meant a statement meaning of Quranic during the search, as well as when to be those words in conjunction verbally (accompaniment) what was its impact actor in determining the significance Qur'anic word in question. The result was important to find that significant Qur'anic word (Taweel) means: Important finding was represented to search the significance of Quranic word (interpretation) related to (the facts) are not words I mean, that interpretation is not detecting other connotations borne by word or installation, but interpretation: it is what will happen in the future than in the Collapse of the unseen, and hermeneutics is that knowledge that enables given that science to tell what it will be accidents

يعمل البحث في إطار المنهجيّة الجديدة لفهم القرآن التي تأسست في ظل رؤية دلاليّة تستوحي مفهوم استنطاق النص عبر ما يشتمل عليه من مفردات وتركيبات. وتمثّل الآية أو الجملة استجاب لبؤرة لغوية هي الأصل في إحداث الترابط بين الألفاظ.. ويطلق على تلك المنهجيّة (المدوّنة المغلقة).بدأ البحث في دلالة (تأويل) بالمادة اللغوية لهذه اللفظة، وبنائها على (تفعيل) المستعمل قرآنيّاً للدّلالة على إرادة إظهار الشيء وإبرازه، وهي السّمة الدلاليّة الأولى الّتي وظّفها القرآن الكريم في هذه اللفظة. ثمّ توجّه البحث نحو استقراء موارد استعمال هذه اللفظة في القرآن؛ وكذا فعلنا مع كل لفظة يراد بيان دلالتها القرآنية في أثناء البحث؛ ولاسيما تلك الألفاظ التي كوَّنت اقتراناً معها (أي: المصاحبات للفظة تأويل) لما لها من الأثر الفاعل في إظهار الدلالة القرآنية لهذه اللفظة. وقد تمثلت النتيجة المهمة للبحث بأنّ الدلالة القرآنية للفظة (تأويل) تتعلق بـ(الوقائع) لا بالألفاظ أعني أن التأويل ليس هو الكشف عن الدلالات الأخرى التي يتحملها اللفظ أو التركيب، بل التأويل: هو ما سيحدث في المستقبل ممّا هو في طيّ الغيب، وعلم التأويل هو تلك المعرفة التي تمكّن الذي أًعطِي ذلك العلم أن يخبر عمّا سيكون من حوادث} }