@Article{, title={Colonization and Civilization in Aimé Cesaire’s A Tempest الاستعمار والحضارة في مسرحية "عاصفة" للكاتب المسرحي ايمي سيزير}, author={Basma Harbi Mahdi Al-Azawi .بسمة حربي مهدي}, journal={Journal of the College of Languages مجلة كلية اللغات}, volume={}, number={36}, pages={234-247}, year={2017}, abstract={This study deals with the concepts of Colonialism and Civilization in Aimé Cesaire’s A Tempest. The concern of this study is to discuss how postcolonial writers are continually re-writing the Western canonical works as a reaction to the European cultural hegemony. The Western representations of the black are products of specific moments and developments in history and culture. A Tempest reflects a certain historical moment in the decolonization process. A Tempest is analysed to reveal the counter literary strategy used by Aimé Cesaire, and to disclose the reasons why re-writing and writing back are considered as vital and inescapable tasks. Shakespeare’s The Tempest, which deals with the theme of colonialism as a mode of “discovering,” “rescuing,” and “civilizing” the colonized, has furthered the work of colonization by stereotyping and the colonized. A Tempest is an inversion to understand the action from Caliban’s point of view. In this play, Caliban is transformed from the image of the other created by the colonizer into a paradigm for a revolutionary new world identity.

تتناول هذه الدراسة مفهومي الاستعمار والحضارة في مسرحية "عاصفة" للكاتب المسرحي ايمي سيزير. وتهتم الدراسة بمناقشة كيف ان كتّاب دراسات مابعد الاستعمار معنيون وبشكل مستمر باعادة كتابة الاعمال الغربية كرد فعل على الهيمنة الثقافية الاوربية. ان التمثيل الغربي للسود هو نتاج لحظات وتطورات معينة في التاريخ والثقافة. ان مسرحية "عاصفة" تعكس لحظة تاريخية معينة في عملية تصفية وانهاء الاستعمار. وتركز الدراسة على تحليل مسرحية "عاصفة" لاظهار الاستراتيجية المعاكسة المستخدمة من قبل الكاتب ايمي سيزير ولكشف اسباب اعتماد اعادة كتابة الاعمال الغربية كوسيلة حيوية. ان مسرحية شكسبير "العاصفة" والتي تتناول موضوعة الاستعمار كوسيلة لاكتشاف وانقاذ وتثقيف المُستعمَر قد عززت الاستعمار عن طريق التمثيل الخاطئ للمُستعمَر. ان مسرحية "عاصفة" هي عكس للاحداث ومن وجهة نظر كاليبان. في هذه المسرحية تم تحويل كاليبان من صورة الاخر التي تم خلقها من قبل المستعمِر الى نموذج هوية العالم الجديد الثوري.} }