@Article{, title={The mechanisms of presentation in the work of the Nano Hall آليات العرض في نتاجات الخزافة نانا هول}, author={م. شيماء حمزة رديف and أ.م.د تراث امين عباس}, journal={Journal of Nabo مجلة نابو}, volume={21}, number={24}, pages={40-68}, year={2018}, abstract={The present research studing (the mechanisms of presentation in the work of the Nano Hall). understand the concept of presentation in the construction of the ceramic body through its inspirations and aesthetic, artistic and cognitive values. In order to understand the concept of art, we must understand the mechanisms and relationships and organize them between the peculiarity of ceramics and how to integrate with aesthetic and cognitive phenomena, and based on the nature of the subject, the research has been divided into four chapters, the first chapter of which includes the problem of research, its importance and the need for it and the objective of research (know the mechanisms of presentation in ceramic products of Nano Hall), and included the determination of search terms. The second chapter included the theoretical framework and the previous studies. It consisted of two topics, the first of which dealt with the presentation of the exhibition in art, and the second topic dealt with the changes of the ceramic presentation. The third chapter included the research procedures, which included the research community of (15) model samples, of which three samples were extracted in an intentional manner which covered the boundaries of research by adopting the descriptive method and analytical descriptive method for the purpose of analysis. The fourth chapter included the findings and conclusions of the research, which expressed ideas and contents based on the applications of the mechanisms of presentation in the ceramic work. The researchers also tried to mention a number of recommendations and proposals

يدرس البحث الحالي (آليات العرض في نتاجات الخزافة نانا هول) فهم المتلقي لمفهوم العرض في بنائية الجسم الخزفي من خلال إيحاءاته وقيمه الجمالية والفنية والمعرفية ، ولكي نعي تجسيد المفهوم في الفن علينا فهم الاليات والعلاقات وتنظيمها بين خصوصية الخزف وكيفية الاندماج مع الظواهر الجمالية والمعرفية ، وانطلاقاً من طبيعة تناول الموضوع ، فقد قسم البحث الى أربعة فصول ، تضمن الفصل الأول منه مشكلة البحث وأهميته والحاجة إليه وهدف البحث(تعّرف آليات العرض في نتاجات الخزافة نانا هول)، كما تضمن تحديداً مصطلحات البحث . اما الفصل الثاني فضم الإطار النظري والدراسات السابقة ، وجاء متكوناً من مبحثين الأول منه تناول(مشهدية العرض في الفن)، وتناول المبحث الثاني(تحولات العرض الخزفي)، وانتهى الفصل بمؤشرات الإطار النظري. وتضمن الفصل الثالث إجراءات البحث إذ ضم مجتمع البحث والبالغ (15) أُنموذجاً تم استخراج عينة منه بطريقة قصدية إذ بلغت(3) نماذج للعينية غطت حدود البحث باعتماد المنهج الوصفي وبالطريقة الوصفية التحليلية لغرض تحليلها. وقد ضم الفصل الرابع نتائج واستنتاجات البحث التي جاءت معبرة عن أفكار ومضامين قائم على أساس تطبيقات آليات العرض في المنجز الخزفي . كما واجتهد الباحثان بذكر عدد من التوصيات والمقترحات .} }