TY - JOUR ID - TI - Acting to God Almighty in acts of worship )Prayer - Zakat - Fasting – Hajj( الإنابة الى الله تعالى في العبادات ( الصلاة – الزكاة – الصيام – الحج) AU - الدكتور عبد السلام مهدي ترف الدكتور سامي عويد أحمد PY - 2014 VL - IS - 23 SP - 82 EP - 126 JO - Islamic Sciences Journal مجلة العلوم الاسلامية SN - 20731159 26638800 AB - At the end of the research , which facilitated the completion of God had to be a reference to what is listed as the most important of the results , and observations it contained and it produced , which can be formulated as follows:1- All of the decision of the people of the language in the statement of the meaning of representation does not exceed the sense of being back , and unnecessary thing , and the popularity of it , do not go out in the eyes of the people of terminology for the origin of language .2- research that he has to be the slave if he wants to reach the degree of substitution of the Lord in prayer to achieve two things: first : to go out slave in his heart , and his mind , and his faculties in his prayers to Barih , and second to ensure that does not turn in his prayers , and pay attention is the heart and the body , and pay attention to pay attention is the origin of cardiac physical , the heart of Annapolis Onapt his faculties .3- The search that quickly in the output of Zakat , when there are conditions considered legally - and not procrastinate , and to find justification for delay in performance - is in fact expresses the sincerity of representation , and the seriousness of the demand of the slave to his Lord ; with a good soul and feeling happy with this output, and not remain self Michovh director for that money .4- proved Find that fasting with representation on the contrary, the rest of the corners , those corners of which is due where a person and delegate to the creator and loyalty , while fasting it that achieves such representation ; If a person needs to deputizing for the lead that worships the fasting is the source of your slave Barih to mine gems and Anapth to his creator .5- research that it was keen to perform Hajj on his face , - and a passion for it until the patient on the parting of the old house ; repetitive him to come to Mecca supervisor repeatedly - it Almgnen , but the only pretext or two , or Umrah or Umrahs , filled pilgrimage for work that was not caused by the same lower recidivism and return , he is a pilgrim , not Bmnep ; Valmnep in the Hajj pilgrimage is one of the many , and begrudged his arrival at the house of the Lord Almighty

وفي نهاية البحث الذي سهل إتمام الله كان لابد من الإشارة إلى ما هو أهم النتائج ، والملاحظات التي يحتويها وأنتجها ، والتي يمكن صياغتها على النحو التالي:1- كل قرار أهل اللغة في بيان معنى التمثيل لا يتجاوز الإحساس بالعودة ، والشيء غير الضروري ، وشعبيته ، ولا يخرج في أعين أهل مصطلحات لأصل اللغة.2- البحث في أنه يجب أن يكون عبدًا إذا أراد الوصول إلى درجة استبدال الرب في الصلاة لتحقيق شيئين: الأول: أن يخرج العبد في قلبه ، وعقله ، وكلياته في صلواته والثاني باريه للتأكد من أنه لا يسلم في صلاته ، والانتباه هو القلب والجسد ، والانتباه إلى الانتباه هو أصل القلب الجسدي ، قلب أنابوليس أونابت كلياته.3- البحث السريع في إخراج الزكاة ، عندما تكون هناك شروط اعتبرت قانونية - ولا تماطل ، ولتبرير التأخير في الأداء - هو في الواقع يعبر عن صدق التمثيل ، وخطورة طلب العبد. لربه. مع روح طيبة وشعور بالسعادة مع هذا الناتج ، ولا يبقى المخرج نفسه ميخوفا على هذا المال.4- ثبت أن الصيام بالتمثيل على عكس ذلك ، بقية الزوايا ، تلك الزوايا التي يحل فيها الشخص والمندوب للخالق والولاء ، والصوم الذي يحقق مثل هذا التمثيل ؛ إذا احتاج المرء أن ينوب عن الرصاص الذي يعبد الصيام هو مصدر عبدك Barih لتعدين الأحجار الكريمة و Anapth لخالقه.5- بحث عن الحرص على الحج على وجهه ، وشغف به حتى يخرج المريض من البيت القديم. تكرارا عليه أن يأتي إلى مشرف مكة مرارا - فهو المجنن ، ولكن الذريعة الوحيدة أو اثنتان ، أو العمرة أو العمرة ، مليئة بالحج عن العمل الذي لم يكن بسبب نفس العود والعودة ، فهو حاج ، وليس بمنيب ؛ فالمنيب في الحج هو من كثرة الحج ، وحكم وصوله إلى بيت الرب تعالى. ER -