TY - JOUR ID - TI - Berryman's Masks of Truth in "The Dream Songs" اقنعة الحقيقة للشاعر بيريمان في "اغاني الاحلام" AU - Ala Ahmed Abdullah علاء احمد عبد الله PY - 2020 VL - 12 IS - 43-3 SP - 446 EP - 457 JO - Journal of Al-Farahidi's Arts مجلة آداب الفراهيدي SN - 26638118 20749554 AB - This study explores Berryman's literary use of the mask technique in his "Dream Songs". The book is, by far, seen as his most prominent poetic achievement. Its success relies mainly on the peculiar manipulation of the mask technique which is considered as the most genuine innovation that affirmed Berryman's stature as poet. Henry is both; the main mask, and is the main character that helps to unify the 'Dream Songs'. Through this mask, Berryman tries to conceal his own character and give way to his thoughts, feelings and even actions to be noticed and expressed freely. The study, in its first part, offers a brief overview of the mask as a literary technique by surveying its definitions and historical roots.In the second part, the study attempts to identify the main masks the poet uses in the book and examine each of them by the virtue of selecting and analyzing poems that are representative of these masks. The manifestation of Henry's real character will only be possible by combining all of these masks to one. Thus, this part will be limited to shedding light on the three main masks which appear clearly through the book Henry, Henry Home, and Henry Pussy-cat in the light of the psychoanalysis concept of Id, Ego, and Super-ego. Then it will explore the poet's own view towards social problems of his time represented by racial discrimination and social injustice through other secondary masks that will be discussed briefly only to give the reader a full view of the fragmentation of the character of Henry such as the Jew and Henry black face. In sum these masks together stand for the poets own and real character.

تستكشف هذه الدراسة استخدام الشاعر الامريكي لمفهوم القناع في ديوانة الشعري "اغاني الاحلام" والذي يعد من اهم الدواوين التي نشرها الشاعر. ان سبب النجاح الغير مسبوق لهذا الديوان يكمن في استخدام الشاعر الحداثوي الفريد لمفهوم القناع لشخصية هنري والذي يعد القناع الرئيسي في الديوان والمعبر عن الشخصية الرئيسية التي توحد الديوان. يحاول الشاعر من خلال استخدامة للقناع ان يخفي شحصيتة الحقيقية من اجل افساح المجال للتعبير عن احاسيسه وافكاره بشكل تلقائي. يستعرض الجزء الاول من الدراسة مفهوم القناع ويقدم استعراضا تاريخيا لاستخدامة كما ويقدم تعريفا وشرحا للمفهوم. وفي الجزء الثاني تحاول الدراسة ان تحدد الاقنعة الرئيسية التي استخدمها الشاعر وتضعها عين الاختبار من خلال اختيار عينات من القصائد التي يستخدم فيها الشاعر مفهوم القناع. تمثل الاقنعة الثلاث المستخدمة تجسيدا لشخص هنري والذي ينقسم الى ثلاث شخوص خلال الديوان وهي هنري، هنري الودود وهنري المشاغب والتي تمثل اقسام الشخصية الرئيسية في التحليل النفسي ألهى، الانا والانا العليا والتي على ضوئها تم تحليل القصائد. ER -