TY - JOUR ID - TI - The Theory of Ethics in The Contradictions of Schopenhauer's Philosophy نظرية الأخلاق في متضايفات فلسفة شوبنهاور AU - Ziyad Kamal Mustafa زياد كمال مصطفى PY - 2021 VL - 13 IS - 44-1 SP - 282 EP - 317 JO - Journal of Al-Farahidi's Arts مجلة آداب الفراهيدي SN - 26638118 20749554 AB - Hosting is an apparent characteristic of Schopenhauer's moral philosophy, it hosted most of its pivotal parts of life and will, they are (A hostess the Contradictions) if true expression, it is a theoretical philosophy, not a practical or a practical, Where there is no possibility to direct human behavior sometimes, Hone the principles and values to eliminate selfishness at other times. It is a pessimistic theory, Optimistic, Pessimistic when she thinks that those who seek happiness will be the most miserable, and optimistic when he sees in the elements of altruism or heterosexuality that pity and mercy are the sources of correct moral behavior. It is a philosophy of freedom and the attic at the same time in it, the necessity erased the idea of the possibility of personal transformation. In the end, it is a philosophy that sympathizes with the fate of man in this world, so guide him to the path of moral salvation by virtue asceticism, but her Its inherent pessimism refuses to throw him calmly and comfortably into the embrace of nothingness! In nothingness lies the total oppression of the will.

التضايف صفة ظاهرة في فلسفة شوبنهاور الأخلاقية، لقد استضافت جل أجزائها محورية الحياة والارادة فيها، فهي (متضايفات المتناقضات) إن صح التعبير. إنها فلسفة نظرية، لا عملية أو عملية!، حيث لا امكانية لتوجيه السلوك الانساني تارة، وشحذ للمبادئ والقيم للقضاء على الأنانية تارة أخرى. هي نظرية متشائمة، متفائلة، متشائمة حين ترى أن من يطلب السعادة سيكون هو الأكثر شقاء، ومتفائلة حين ترى في عناصر الغيرية أو الإيثار أن الشفقة والرحمة هما مصدرا السلوك الأخلاقي الصحيح. إنها فلسفة مفادها الحرية والجبرية في آنٍ معاً، قضت فيها الضرورة العلية على فكرة امكانية تحّول الشخصية. وفي نهاية المطاف هي فلسفة تتعاطف مع مصير الانسان في هذا العالم، فتهديه إلى طريق الخلاص الأخلاقي بالزهد النبيل، لكن تشاؤمها الأصيل يأبى إلا أن يرميه هانئاً ساكناً مطمئناً في أحضان العدم!، ففي العدم يكمن القهر التام للإرادة. ER -