TY - JOUR ID - TI - Populism as New Ideology in Literature الشعوبية إيديولوجيا جديدة في الأدب AU - Iqbal Abed Alnaby Kareem اقبال عبدالنبي كريم AU - Assist. Prof. Rana Mudhir Dakheel ا.م. رنا مظهر دخيل PY - 2021 VL - 1 IS - 88 SP - 671 EP - 683 JO - Diyala Journal of Human Research مجلة ديالى للبحوث الانسانية SN - 29573807 29575699 AB - Populism is most fundamentally close to liberal democracy in itself or to any alternative common organization. The current research presents it as an approach that holds a philosophical system to mean that a democratic method of life is designed. The aim of study is to examine Populism as a central idea within the current media debates regarding politics and elections. The term typically appears from one occasion to another and each socialogist and journalist use it to refer to various phenomena. Populism is mostly advised with politics, theory, and an ideology. Thus, Populism is introduced by Cas Mudde, who is an Associate Professor of International Affairs at the University of Georgia, along with Cristobal Rovira Kaltwasser, who is an Associate Professor of Political as an ideology that classifies society into various hostile groups. For those scholar, The main groups includes two main components: the "pure people" and the "corrupt elite''. In this, populism, gives a trail to the general will to people, through the common attachment in politics.

الشعوبية هي أقرب ما يكون إلى الديمقراطية الليبرالية في حد ذاتها أو إلى أي منظمة عامة بديلة، ويقدم البحث الحالي ذلك على أنه نهج يحمل نظامًا فلسفيًا ليعني أن طريقة تصميم الديمقراطية في الحياة. الهدف من الدراسة هو فحص الشعوبية كفكرة مركزية في المناقشات الإعلامية الحالية المتعلقة بالسياسة والانتخابات. عادة يظهر المصطلح من بين الحين والاخر ويستخدمه كل من علماء الاجتماع والصحفيين للإشارة إلى ظواهر مختلفة. ينصح مصطلح الشعوبية في الغالب بالسياسة والنظرية والأيديولوجية. وهكذا، تم تقديم الشعوبية بواسطة ( كاس مادي) وهو أستاذ مساعد للشؤون الدولية في جامعة جورجيا، جنبًا إلى جنب مع (كريستوبال روفيرا كالتواسر) وهو أستاذ مساعد في السياسة، كإيديولوجيا تصنف المجتمع إلى مجموعات متخاصمة مختلفة، والتي تشمل مكونين اثنين رئيسية هما: "الناس الأنقياء" الذين يعارضون "النخبة الفاسدة" . لذا تعطي الشعوبية أثرًا للإرادة العامة للناس، من خلال الارتباط العام بالسياسة. ER -