@Article{, title={The role of the receiver in the Iraqi theater of contemporary دور المتلقي في العرض المسرحي العراقي المعاصر}, author={Mohammed Abbas Hantoush محمد عباس حنتوش}, journal={Journal Of Babylon Center for Humanities Studies مجلة مركز بابل للدراسات الانسانية}, volume={4}, number={2}, pages={219-244}, year={2014}, abstract={Theater without the recipient loses his presence, so sought providers output playwright from the outset to find a correlation fateful between the theater and its recipients, in order to create a relationship and glue are interested in monitoring the requirements of taste prevailing recipients and the creation process of the structures Technical Theater in harmony with those tastes with a freedom rooted in the same artist theatrical to be released into the crystallization of dealing with those stylistic taste and draw the footsteps of theatrical work.

المسرح دون متلقي يفقد وجوده، لذا سعى مقدمي النتاج المسرحي منذ البداية إلى إيجاد ترابط مصيري بين العرض المسرحي ومتلقيه، بغية إنشاء علاقة وشيجة تهتم في رصد متطلبات الذوق السائد للمتلقين وإنشاء صيرورة البنى الفنية للمسرح بما يتواءم وتلك الأذواق مع وجود حرية متأصلة في ذات الفنان المسرحي في أن تكون المنطلق في بلورة أسلوبية التعاطي مع تلك الذائقة ورسم خطى العمل المسرحي.} }