TY - JOUR ID - TI - Two as a Double Rhythmic Movement in Hemingway's Hills Like White Elephants "إثنان" كحركة إيقاعية مزدوجة في قصة إرنست همنغواي "تلالٌ كالفيلة البيض" AU - Hussein A. Zahra Majeed حسين عبد الزهرة مجيد AU - Majeed Sahar Ahmed Mohammed سحر أحمد محمد PY - 2014 VL - IS - 70 SP - 17 EP - 30 JO - ADAB AL-BASRAH آداب البصرة SN - 18148212 27886034 AB - Ernest Hemingway's "Hills Like White Elephants" leaves so many unanswered questions for its readers. The story presents typical Hemingway's male and female characters in both dialogue and dilemma. This essay studies the use of two as a double rhythmic movement in the story. It also presents an analysis of different duality objects in the story, in which two entities of each duality are alike, though most of these objects are paradoxical in their nature, complex and ironic. In accordance with his so-called Iceberg Theory, Hemingway stripped his work of everything but the bare essentials, leaving readers to fish through dialogue and bits of narration on their own.

يخلق ارنست همنغواي في قصته القصيرة "تلال كالفيلة البيض" العديد من التساؤلات. وتقدم القصة من خلال الحوار والمعضلة، رجلاً وامرأة هما من شخصيات همنغواي النموذجية. تتناول هذه الدراسة استخدام كلمة "اثنين" "two" في القصة كحركة متكررة وإيقاعية مزدوجة. كما تقدم تحليلاً عن الأشياء الثنائية في القصة، والتي يكون فيها كلا الوجودين في كل ثنائي متشابهين، على الرغم من أن أغلب هذه الأشياء بطبيعتها متناقضة، معقدة، وتهكمية. وانسجاماً مع نظريته المعروفة بجبل الجليد، فقد جرد همنغواي النص من كل شيء إلاّ العناصر الأساسية لعمله، تاركاً للقارئ حرية الإختيار من خلال الحوار، والمقاطع السردية القصيرة. ER -