@Article{, title={المينيمالية في أداء الممثل المسرحي الماليزي}, author={عباس حنتوش}, journal={Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل}, volume={22}, number={6}, pages={1446-1460}, year={2014}, abstract={This research revolves around the theme (minimalism in the actor performance the Malaysian dramatist ) The four chapters of the research go as follows:The first chapter contains the problem of the research and contains the importance and aim of the research and The limits and The first chapter ends with the definition of the terminologies .The second chapter deals with a theoretical background and the previous studies. It includes two sections : The first , study { concept minimalism} and The second section , study {minimalism in the actor performance the dramatist (universally) }. The third chapter gives a summary to the Malaysian theatre , Then, there is an approach to its performances after the summary which includes three samples (GTG) and (LOST) and (ONE,TWO, THREE) .The fourth chapter includes the results of this study and from some results, the next : 1)apparition , the reducing and the adsorbing and the economics in the three samples .2)gaining , the abstractedness , and al simplifying al formalist , location basal in the three samples .3)boost,the theatre identity her self in the three samples .Finally, the study ends with deducements , recommendations, suggestions, list of appropriator, and addenda.

يهتم البحث الحالي بدراسة (المينيمالية (minimalism) في أداء الممثل المسرحي الماليزي) وأسلوب ظهورها في أداءه وتعاطيه مع عناصر العرض وفقا لخصوصيتها.وقد قسم البحث إلى أربعة فصول،عنيَ الأول منها بإبانة مشكلة البحث وأهميته والحاجة إليه فضلاً عن هدف البحث والحدود الزمكانية والموضوعية وتحديد المصطلحات .أما الفصل الثاني فقد تركز على مبحثين، إذ اهتم المبحث الأول بدراسة }مفهوم المينيمالية{، بينما في المبحث الثاني تم دراسة }المينيمالية في أداء الممثل المسرحي (عالميا){ ثم اختتم الفصل بذكر عدم وجود دراسات سابقة ثم تم استخراج المؤشرات التي أسفر عنها الإطار النظري .أما الفصل الثالث فقد تبين فيه مجتمع البحث وعينات البحث التي تم اختيارها عشوائيا وهي مسرحيات (GTG) و (Lost) و( One, Two, Three ) والتي تم تحليلها وفق أداة البحث المستندة إلى مؤشرات الإطار النظري.في حين اشتمل الفصل الرابع على النتائج ، ومنها :1)ظهر الاختزال والتقشف والتكثيف والاقتصاد في العينات الثلاث .2)حظي التجريد والتبسيط الشكلي بمكانة أساسية في العينات الثلاث.3)تعززت هوية المسرح الذاتية في العينات الثلاث .ثم اختتم الفصل بالاستنتاجات والتوصيات والمقترحات وقائمة المصادر والملاحق .} }