Fulltext

The relationship between crude oil prices and the dollar exchange rate Cointegration and causality (Granger)

العلاقة بين أسعار النفط الخام وسعر صرف الدولار باستخدام التكامل المشترك وسببية (Granger)

magazine of college Administration&Economics for economic &administration & financial studies مجلة كلية الادارة والاقتصاد للدراسات الاقتصادية والاداريه والماليه
ISSN: 23127813 Year: 2011 Volume: 3 Issue: 1 Pages: 109-142
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Abstract

The relation between prices of oil and us exchange rate :co- integration and Granger causality. In this paper, we have to tried to determine whether there was a link between the real price of oil and the US real exchange rate against the euro. First, our study has exhibited the quite complex features of the relation between the two variables. More specifically, our results have shown that there exists a short and long term relation between the two series. The application of Johansen cointegration and Granger causality tests made it clear that the direction of the causality is from exchange rate to oil price over 10 Aug 2009 to 30 Jun 2010. Our estimates suggest that, other things equal, 1% depreciation in the dollar leads to % 1.5 rise in the oil price in the long run ,1.05 % in the short run. The estimation of the error correction model show a slow adjustment has reported a very slow adjustment speed of the dollar real exchange rate to the long term target.

العلاقة بين أسعار النفط ولنا سعر الصرف:شارك في التكامل والسببية جرانجر.في هذه الورقة، وعلينا أن حاول لتحديد ما إذا كانت هناك صلة بين السعر الحقيقي للنفط، والولايات المتحدة معدل الصرف الحقيقي في مقابل اليورو. أولا، لقد أظهرت دراستنا للظروف المعقدة جدا للعلاقة بين المتغيرين. وبشكل أكثر تحديدا، وقد أظهرت نتائجنا أن هناك علاقة قصيرة وطويلة المدى بين المجموعتين. تقديم الطلب من التكامل المشترك يوهانسن واختبارات السببية جرانجر من الواضح أن اتجاه العلاقة السببية هو من سعر الصرف إلى سعر النفط اكثر من 10 سبتمبر 2009 إلى 30 يونيو 2010. تقديراتنا تشير إلى أن الأمور الأخرى متساوية، والاستهلاك 1٪ في قيمة الدولار يؤدي الى ارتفاع بنسبة 1.5٪ في أسعار النفط في المدى البعيد، 1.05٪ على المدى القصير. تقدير نموذج تصحيح الخطأ تظهر التكيف البطيء وذكرت سرعة التكيف بطيئة جدا لسعر صرف الدولار حقيقي لهدف على المدى الطويل.

Keywords

Statistics --- احصاء