Table of content

Al-Kufa University Journal for Biology

مجلة جامعة الكوفة لعلوم الحياة

ISSN: 20738854 23116544
Publisher: University of Kufa
Faculty: Science
Language: English

This journal is Open Access

About

A quarterly magazine published by the Court of the Faculty of Science University of Kufa, specializes in life sciences and all topics related to the subject of life sciences, such as environmental science, pollution, veterinary medicine and other, got the international number 2073-8854 was released in 2009 .. in both Arabic and English lanq. magazine have three sites on the Internet are:
http://iasj.net/iasj?func=issues&jId=129&uiLanguage=en
http://www.drji.org/JournalProfile.aspx?jid=2073-8854
http://www.uokufa.edu.iq/journals/index.php/ajb/index
and E.mail: biomgzn.sci@uokufa.edu.iq

Loading...
Contact info

E_mail : mahdi.alammar@uokufa.edu.iq
phone number : 07802424739
E_mail : waleedd.shamkhi@uokufa.edu.iq
phone number : 07802424957
E.mail: biomgzn.sci@uokufa.edu.iq

Table of content: 2017 volume:عدد خاص issue:المؤتمر العلمي الدولي الاول للتقنيات الطبية والبيولوجية / للفترة 8-9 آذار 2017

Article
Serum Anti-Mullerian Hormone and Follicle Stimulating Hormone,Luteinizing hormone Concentrations in Infertile Iraqi men
مصل مضاد هرمون مولر وهورمون منشط ، هرمون لوتنزيننج في الرجال العراقيين المصابين بالعقم

Loading...
Loading...
Abstract

The objective of this study was to investigate the relationships betweenAnti-Mullerian hormone AMH and male infertility, which is defined as the inability of a couple to achieve pregnancy over the average period of one year of unprotected sexual intercourse. The study was conducted in Infertility Center of Al-Sader Teaching Hospital of AL-Najaf province, for the period from October 2014 until March 2015.كان الهدف من هذه الدراسة هو التحقق من العلاقات بين هرمون ANN-Mullerian AMH والعقم عند الذكور ، والذي يعرف بأنه عدم قدرة الزوجين على تحقيق الحمل على مدار فترة سنة واحدة من الجماع غير المحمي. أجريت الدراسة في مركز العقم بمستشفى الصدر التعليمي في محافظة النجف للفترة من أكتوبر 2014 حتى مارس 2015.

Keywords

FSH --- AMH --- LH --- FSH --- AMH --- LH


Article
Room Temperature Grown ZnO Nano Rods Produced by PDC Technique for Drug Industry
درجة حرارة الغرفة نمت ZnO نانو رودس التي تنتجها تقنية PDC لصناعة الأدوية

Loading...
Loading...
Abstract

In this research we succeed to produce ZnO nano rods which suitable to use for drug industry especially in the field of dermolotical drugs at room temperature by polymer derived ceramic technique (PDC). X-ray diffraction (XRD), and scanning electronic microscope (SEM) were used to detect the critical concentration of zinc sulfate hydro acetate alkoxide used to precipitate ZnO nano rods at room temperature, and they were also used to detect morphology of the produced ZnO nano rods, particle size was also detected by particle size analyzer. We found that when concentration of the precursor increased from (93%) to (97%) particle size of nano ZnO decreased from (80 nm) to (42 nm). في هذا البحث نجحنا في إنتاج قضبان نانو ZnO المناسبة للاستخدام في صناعة الأدوية وخاصة في مجال الأدوية الجلدية عند درجة حرارة الغرفة باستخدام تقنية الخزف المشتقة من البوليمر (PDC). تم استخدام حيود الأشعة السينية (XRD) ، ومسح المجهر الإلكتروني (SEM) للكشف عن التركيز الحرج لأكاسيد خلات كبريتات الهيدروجين الزنك المستخدم في تعجيل قضبان نانو الزنك في درجة حرارة الغرفة ، كما تم استخدامها لاكتشاف مورفولوجية ZnO المنتجة قضبان نانو ، تم الكشف عن حجم الجسيمات أيضا بواسطة محلل حجم الجسيمات. وجدنا أنه عندما زاد تركيز المادة الأولية من (93٪) إلى (97٪) انخفض حجم جسيم نانو ZnO من (80 نانومتر) إلى (42 نانومتر).


Article
The relationship between Reactive Oxygen Species and Insulin resistance of Obese individuals in Babylon /Iraq
العلاقة بين أنواع الأكسجين التفاعلية ومقاومة الأنسولين لدى الأفراد البدينين في بابل / العراق

Loading...
Loading...
Abstract

The aim of this study was to evaluate the relationship between Reactive Oxygen Species and Insulin resistance the measured by homeostasis model assessment of insulin resistance (HOMA index) at Obese individuals in Babylon /Iraq, who do not suffer from chronic diseases. This study was performed in department of nutrition at the Murjan teaching hospital / in Babylon province/Iraq, in April 2016.كان الهدف من هذه الدراسة هو تقييم العلاقة بين أنواع الأكسجين التفاعلية ومقاومة الأنسولين التي تم قياسها من خلال تقييم نموذج التوازن في مقاومة الأنسولين (HOMA index) لدى الأفراد البدينين في بابل / العراق ، الذين لا يعانون من أمراض مزمنة. أجريت هذه الدراسة في قسم التغذية في مستشفى المرجان التعليمي / في محافظة بابل / العراق ، في أبريل 2016.

Table of content: volume: issue: