research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Investigating the Effects of Body Language on the Leaders' Styles
دراسة تاثير لغة الجسدعلى اسلوب القادة السياسيين

Author: Huda Abed Ali Hattab هدى عبدعلي حطاب
Journal: Mustansiriyah Journal of Arts مجلة آداب المستنصرية ISSN: 02581086 Year: 2015 Issue: 70 Pages: 1-33
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

The topic of body language has a great deal with the daily life of human beings and affects the ways in which they cooperate and communicate with each other.There are certain cases in which body movements would contribute even if there is no speech! But such a matter requires awareness, knowledge of culture, and careful uses for specific movements. When interacting and sending specific body cues, they should be influential, and express real feelings that make the situation a comfortable one, and for the addressee to be enabled to read these feelings.In most cases, body movements help in building fruitful relations among users, but they would be problematic if they do not match what they intend to convey, or if they are not interpreted accurately, or if the receivers are not aware of their interpretations, and/or the users do not use them in fitted situations.This research tackles different related matters which are distributed into two sections that help to obtain a better understanding of this topic, like: their kinds, the political effects, and various theories and viewpoints. In addition, it will be an attempt to answer the following questions:1.Are they powerful tools used to convince, affect, and control societies?2.Do they match what is intended or they lead to coordination impairment?3.Do they accurately substitute their verbal equivalents?Moreover, a very significant issue is dealt with; that is, accuracy of reading the body movement and how to control them with providing the reader with some concluding remarks. Consequently, they show that they play a great role not only in understanding others in the normal life situations but even to convince, affect, and control societies in political issues.

ان لموضوع لغة الجسد اهمية كبيرة في الحياة اليومية للناس وتاثيرها على طرق تعاونهم وتواصلهم مع بعضهم البعض .هناك حالات معينة تسهم فيها حركات الجسد حتى ان لم يكن هنالك كلام! ولكن مثل هذا الامر يتطلب وعي، معرفة بالثقافات، واستخدامات حذرة لحركات معينة.عند التواصل وارسال شفرات جسدية معينة, يجب ان تكون هذه الشفرات مؤثرة, وتعبر عن مشاعر حقيقية بحيث تجعل المواقف مريحة, وتمكن المخاطب من فهم هذه المشاعر.في اغلب الحالات, تساعد الحركات الجسدية في بناء علاقات مثمرة بين مستخدميها, ولكنها قد تسبب مشاكل اذا لم تلائم ما كان في النية ايصاله, او لم يتم تفسيرها بشكل دقيق, او اذا كان المستلمين غير مدركين لتفسيراتها,او اذا لم يستخدمها الافرد بما يلائم المواقف.يتناول هذا البحث عدة امور مختلفة موزعة على فصلين للمساهمة في فهم افضل لهذا الموضوع، مثل: انواعهم، تاثيراتهم السياسية، ونظريات ووجهات نظر مختلفة.فضلا عن ذلك, فان هذه الدراسة محاولة للاجابة على الاسئلة التالية:*هل تعد هذه الحركات ادوات فاعلة الاستخدام بحيث تؤثر وتسيطر على المجتمعات؟*هل يوافقون النية ام يؤدون الى خرق في التواصل؟*هل يعدون بدائل لما يقابلهم في الكلام او اللفظ؟بالاضافة الى ذلك، هناك قضية مهمة تناولتها هذه الدراسة وهي الدقة في قراءة حركة الجسد وكيفية السيطرة عليها، مع توفير بعض الاستنتاجات.وبناءا على ذلك، فقد تبين ان هذه الحركات تلعب دورا مهما ليس فقط في فهم الاخرين في مواقف الحياة العادية وانما الاقناع، والتاثير على، والسيطرة على المجتمعات في القضايا السياسية.


Article
A Contrastive Analysis of Euphemism in Mistaghanimy's The Memory of the Flesh and Woolf's Mrs. Dalloway
دراسة مقارنة لأسلوب الكناية بين روايتين (أحلام مستغانمي في ذاكرة الجسد وفرجينيا وولني في السيدة دكلوي)

Author: سوزان عبد الهادي كاظم
Journal: The islamic college university journal مجلة كلية الاسلامية الجامعة ISSN: 62081997 Year: 2017 Issue: 42 Pages: 36-49
Publisher: College Islamic University / Najaf كلية الاسلامية الجامعة / النجف الاشرف

Loading...
Loading...
Abstract

The current study tries to investigate the notion of euphemism in English and Arabic .To achieve its objectives, the study illustrates that there are definite points of parallel and variance between the two languages in using euphemisms. The study discusses euphemism: its definition, nature and relationship with certain figures of speech. It has been found that individuals are affected, or even well-ordered, by the moral principles and conventions of society and, as established by the two authors in the two novels , how they react when they are influenced by a situation. The study ends with some concluding remarks pointing out some points of similarity and difference between the two languages.Keywords: Euphemism, Arabic, English, Metaphor, Dysphemism.

تحاول هذه الدراسة تقصي مفهوم الكناية في اللغتين الإنجليزية والعربية. ولأجل تحقيق اهدافها فأن الدراسة توضح أن هناك نقاط محددة من التشابه والتباين بين اللغتين في استخدام العبارات الملطفة. يتناول البحث الكناية من حيث تعريفها وطبيعتها وعلاقتها بالصور البلاغية. توصلت الدراسة بأن الافراد يتأثرون بالمبادئ الاخلاقية وتقاليد المجتمع كما تم توظيف ذلك من قبل المؤلفتين في روايتيهما. تنتهي الدراسة مع بعض الملاحظات الختامية مع الاشارة إلى بعض نقاط التشابه والاختلاف بين اللغتين.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2017 (1)

2015 (1)