research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
MONITORING LEVEL OF SERVICE NEAR URBAN HIGHWAY SEGMENTS BY NOISE LEVEL EVALUATION
مراقبة مستوى الخدمة لمقاطع الطرق الشريانية داخل المدن بتقدير مستوى الضوضاء

Author: Mohammad Ahamad Hummody
Journal: Tikrit Journal of Engineering Sciences مجلة تكريت للعلوم الهندسية ISSN: 1813162X 23127589 Year: 2005 Volume: 12 Issue: 4 Pages: 74-104
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

When possible, existing highway levels of service should be monitored by field measurements. As is the case with all fieldwork, traffic measurements are relatively expensive; they take time, personnel and equipmentThis research look after the feasibility of developing an acoustic sensing model to monitor the traffic flow at the highway sections instead of continuous counting of volume or other method of traffic monitor and surveillance devices. Vehicle tires radiate the major source of road noise. These phenomena can be used by cross-correlating the acoustic responses from roadside microphones with highway measure of effectiveness. The results demonstrated the feasibility of detecting LOS in the acoustic manner.The statistical regression technique gives power correlation model between the noise level as Noise Equivalent level or Noise Pollution Level and the density on the road sections. Other linear correlation models can be seen between these noise levels and the Level of Service of the highway but with less significant.

إن المراقبة المستمرة لحالة الخدمة على الطرق من الأمور المهمة الواجبة في أقسام الطرق. وهي تتطلب الكثير من الجهد والمصاريف للمتابعة الموقعية .أعد هذا البحث كمحاولة لإضافة طريقة بسيطة لأساليب مراقبة حالة الخدمة على الطرق. تعتمد على أساس التحسس الصوتي لمستوى الضوضاء في مقاطع الطرق بدلا" من الطرق الأخرى التقليدية منها أو المتطورة. أن الجزء الأعظم من الضوضاء على الطرق ناتجة عن عجلات المركبات المتحركة على الطريق لذا يمكن تطوير علاقة بين مستوى الضوضاء التي تقيسها لاقطة صوتية على مقطع الطريق وبين الحجم المروري المتواجد حينها ، أو أي مقياس من مقاييس خصائص حركة المرور.تم الحصول على علاقة إحصائية بين مستوى الضوضاء على أساس المعدل المكافئ للضوضاء أو مستوى التلوث الضوضائي وبين الكثافة المرورية على الطريق كعلاقة أسية. أو كعلاقة خطية بين مستوى الضوضاء ومستوى الخدمة على الطريق ولكن بمقاييس إحصائية أقل معنوية. أن هذه النماذج يمكن أن تعطي صورة أولية على مدار الساعة لتغير مستوى الخدمة على المقاطع المرورية للطرق وبكلفة وجهد قليلين، مما يتيح لكل من المخطط والمصمم أن تتكون لديه صورة أولية عن مدى خدمة تلك المقاطع.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2005 (1)