research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Parallel Agent Oriented Genetic Algorithm

Author: Afaf B. Al-Kaddo
Journal: Iraqi Journal of Information Technology المجلة العراقية لتكنولوجيا المعلومات ISSN: 19948638/26640600 Year: 2014 Volume: 6 Issue: 2 اللغة الانكليزية Pages: 61-67
Publisher: iraqi association of information الجمعية العراقية لتكنولوجيا المعلومات

Loading...
Loading...
Abstract

Genetic Algorithms (GAs) can be used to solve difficult problems in many disciplines. The performance of GA depends on computer power. Parallel Genetic Algorithms (PGAs) are parallel implementations of GAs can provide better performance and scalability and can be implemented on networks of heterogeneous computers. Efficiency of GAs depends on crossover and mutation rates and it is difficult to adjust those parameters manually. This paper used multi agent techniques which combine existing GA and PGAs with distributed environment. The paper shows the efficiency of the parallel computation of the travelling salesman problem using the genetic approach on a multicomputer cluster. The master/slaves paradigm is applied. Performance has been made on the basis of MPI-based parallel program implementation. This algorithm is tested by the Traveling Salesman Problem (TSP). Result shows that, using of the parallel techniques can reduce the communication between different nods, therefore speed up the traditional genetic algorithm search process.

الخوارزميات الجينية (GAs) يمكن أن تستخدم في حل المشاكل الصعبة في العديد من التخصصات. أداء الخوارزمية الجينية يعتمد على قوة جهاز الكمبيوتر. الخوارزميات الجينية المتوازية (PGAs) هي تطبيقات موازية من الخوارزميات الجينية (GAs) التي يمكن أن توفر مكاسب كبيرة من حيث الأداء والتدرجية، ويمكن تنفيذها على شبكات من أجهزة الكمبيوتر غير المتجانسة. كفاءة الخوارزميات الجينية تعتمد على معدل التبادل ومعدل الطفرات وأنه من الصعب ضبط تلك المعاملات يدويا. هذه الورقة استخدمت تقنيات الوكيل المتعدد التي تجمع بين GA وPGAs مع مخططات بيئة موزعة. الورقة تبحث في كفاءة الحوسبة المتوازية لمشكلة البائع المتجول باستخدام النهج الوراثية على multicomputer. اجري التحليل الفني للتطبيق المتوازي بتطبيق نموذج السيد / المسود . تم تخمين الأداء على أساس تنفيذ البرنامج الموازي القائم على MPI. تم اختبار هذه الخوارزمية على مشكلة البائع المتجول (TSP). اظهرت النتيجة انه باستخدام تقنيات متوازية يمكن تقليل الاتصال بين الأجهزة المختلفة وبالتالي تسريع عملية البحث التقليدية للخوارزمية الجينية .


Article
Build and Implemented Learning Package for Prolog Programming Language Using Visual Basic.Net 2010
بناء وتنفيذ حزمة التعلم للغة البرمجة برولوج عن طريق Visual Basic.Net 2010

Authors: Isra M. Abdulla اسراء مؤيد عبد الله --- Afaf B. Al-Kaddo عفاف بديع القدو
Journal: Journal of College of Education for Women مجلة كلية التربية للبنات ISSN: Print ISSN 16808738 /E ISSN: 2663547X Year: 2014 Volume: 25 Issue: 1 Pages: 183-195
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

E-Learning packages are content and instructional methods delivered on a computer (whether on the Internet, or an intranet), and designed to build knowledge and skills related to individual or organizational goals. This definition addresses: The what: Training delivered in digital form. The how: By content and instructional methods, to help learn the content. The why: Improve organizational performance by building job-relevant knowledge and skills in workers. This paper has been designed and implemented a learning package for Prolog Programming Language. This is done by using Visual Basic.Net programming language 2010 in conjunction with the Microsoft Office Access 2007. Also this package introduces several facilities. Those facilities are represented in video lessons and their related websites via internet as well as Google website, tests and administrator part for database manipulation.

حزم التعليم الالكتروني هي المحتوى وأساليب التدريس ترسل على جهاز كمبيوتر (سواء على شبكة الإنترنت أو الإنترانت)، وتسعى إلى بناء المعرفة والمهارات المتعلقة الأهداف الفردية أو التنظيمية. يتناول هذا التعريف: ما: التدريب ترسل على شكل رقمي. وكيف: من خلال المحتوى وأساليب التدريس، للمساعدة في تعلم المحتوى. لماذا: تحسين الأداء التنظيمي من خلال بناء المعرفة والمهارات الوظيفية ذات الصلة في العمال.هذه الورقة هي حول تصميم حزمة وتنفيذها التعلم للغة البرمجة برولوج. ويتم ذلك باستخدام لغة البرمجة VisualBasic.Net عام 2010، مع ربط إلى 2007 Microsoft Office Access . أيضا الحزمة كبرنامج، تقدم العديد من التسهيلات. وتتمثل هذه التسهيلات في دروس الفيديو والمواقع ذات الصلة بها عبر الإنترنت، وكذلك موقع جوجل، الاختبارات وجزء المسؤول عن تغيير في قاعدة البيانات.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic and English (1)

English (1)


Year
From To Submit

2014 (2)