research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
A Review for Functionally Gradient Materials Processesand Useful Application

Author: Nabaa S. Radhi
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2018 Volume: 26 Issue: 9 Pages: 42-47
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

In the science of materials, the term Functionally Graded Materials (FGMs) which could be recognized by the gradual changes in structure and composition leading to variation in the characterization of materials. (FGMs) is considered one of the recent development of composite materials to enhance the strengths and reduce the weaknesses of these materials. (FGMs) were used for the first tiMe in Japan in 1984 via an airplane project because these materials could be used and designed for many roles and applications. The reasons that make (FGMs) are multi-function materials due to the variation in the chemical composition, microstructure and design features depending on the requirements. In this review,the functionally graded materials are studied on many different sides such as the application (the field of implementation) of this new technology and the reason of each use. Moreover, discuss the manufacturing processes for functionally graded materials and discuss the reason of choosing each process. On the other hands, discuss the limitation of the using functionally graded materials were taking in the consideration.

المواد المتدرجة وظيفيا (FGM) هي أجيال جديدة من المواد المركبة حيث يتم تغيير خصائصها خطيا وفقا للتغير في التركيب مما يؤدي الى تغيير خواص المادة الناتجة. تعتبر المواد المتدرجة وظيفياًالجيل الجديد من المواد المركبة مع تطورات لزيادة المقاومة والتخلص من عيوب هذه المواد. استخدمت المواد المتدرجة لاول مرة في اليابان في عام 1984 في الطائرات وبما ان هذه المواد تمتلك خواص تصميم مميزة اهلها للقيام بادوار وتطبيقات كثيرة. هذه الاسباب جعلت المواد المتدرجة متعددت الوظائف عند تغيير التركيب الكيميائي، او البنية المجهرية او التصميماعتمادا على متطلبات الاستخدام، تطرق المقال الى طرق تصنيع هذه المواد واسباب الاستخدام. اضافة الى ذلك ناقش المقال عمليات تصنيع المواد المتدرجة واسباب اختيار كل طريقة. من جانب اخر ناقش المحددات من استخدام المواد المتدرجة.


Article
The Effect of a Qualitative Approach on Some Physical Characteristics and Limitations of Movement After the Removal of the Cartilage of the Knee Cartilage
تأثير منهج تأهيلي على بعض الصفات البدنية ومحددات الحركة بعد استئصال الغضروف الهلالي لمفصل الركبة

Loading...
Loading...
Abstract

The rehabilitation exercises are an important and successful means of treating many musculoskeletal and osteoarthritis injuries. Recently, it has been widely used by specialists in the field of medicine and sports rehabilitation due to its positive results in the health of the injured. The researcher prepared a rehabilitation approach suitable for the severity of the injury and to achieve Of the degree of recovery of patients after the implementation of the curriculum was in terms of physical characteristics and determinants of movement and the problem of research is that there is a lack of rehabilitation and physiotherapy at the Specialized Center for Sports Medicine in Misan to a scientific program is accurate given to the injured Those who were treated in a way to open the joint surgically, which led to a move away a lot of practitioners from sports and there practicing activities.

تعدُّ التمارين التأهيلية من الوسائل المهمة والناجحة في علاج الكثير من الإصابات العضلية والعظمية والمفصلية، وقد لوحظ في الآونة الأخيرة استخدامها بشكل مكثف من الأخصائيين العاملين في مجال الطب والتأهيل الرياضي نظراً لما لها من نتائج إيجابية في صحة المصابين وقد اعد الباحث منهج تأهيلي يتناسب وشدة الاصابة ولتحقق من درجة الاستشفاء لدى المصابين بعد تنفيذ المنهج تم بدلالة الصفات البدنية ومحددات الحركة كما وتكمن مشكلة البحث بأن هنالك افتقاراً لقسم التأهيل والعلاج الطبيعي في المركز التخصصي للطب الرياضي في ميسان إلى برنامج علمي دقيق يعطى للمصابين الذين عولجوا بطريقة فتح المفصل جراحياً مما أدى إلى ابتعاد الكثير من الممارسين عن الرياضات والأنشطة التي يزاولونها. كما هدف البحث الى : إعداد منهج تأهيلي لمعرفة تأثيره على وبعض الصفات البدنية ومحددات الحركة بعد استئصال الغضروف الهلالي. كما افترض الباحث:-وجود فروق معنوية بين نتائج اختبارات والقياسات في بعض الصفات البدنية ومحددات الحركة . ولقد استخدم المنهج التجريبي على عينة اختيرت بالطريقة العمدية شملت (12) رياضياً من المصابين بتمزق الغضروف الهلالي لمفصل الركبة والذين تتطلب حالتهم إجراء عملية جراحية بطريقة فتح مفصل الركبة لغرض رفع الغضروف المتمزق، والذين تراوحت أعمارهم بين (22- 28) سنة. وقد طُبق المنهج التأهيلي على عينة البحث لمدة 10 اسابيع. تم التوصل إلى مجموعة من الاستنتاجات أهمها:- أن المنهج التأهيلي شارك في تطوير بعض الصفات البدنية وإعادة المدى الحركي للمفصل المصاب.أن المنهج المعد يؤهل الرياضي المصاب للعودة لأداء الوحدات التدريبية والمشاركة في أداء المنافسات. واهم التوصيات هي:- التأكيد على استخدام المنهج التأهيلي المقترح من الباحثون لما أظهرته من نتائج في تطور عينة البحث.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic (1)

English (1)


Year
From To Submit

2018 (2)