research centers


Search results: Found 3

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Article
ORGANIZATIONAL ENERGY ITS ROLE IN THE RELIABILITY OF MANAGEMENT STRATEGIES (APPLIED STUDY
الطاقة التنظيمية ودورها في إعتمادية جوهر الإستراتيجيات الإدارية (دراسة تطبيقية)

Authors: سمراء عبد الجبار إبراهيم النعيمي --- شيماء قاسم حافظ الخزعلي
Journal: journal of Economics And Administrative Sciences مجلة العلوم الاقتصادية والإدارية ISSN: 2227 703X / 2518 5764 Year: 2018 Volume: 24 Issue: 106 Pages: 125-142
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Abstract This aims tackles the importance of the organizational energy of the hotel organizations that search the success in the business field to penetrate in the whole tourist markets, and to draw the policies and firm rules which must be framed with the administrative strategies that contributed in creativity and achievement the targets besides provide a future vision due to its position among the competitive henceforth achieving the activity. This is what the chapters tackle in the theoretical side. Also many general questions have been arisen to determinate the importance of the research and many other special questions that express the problem of the study. To limit the levels of study alternatives and to select its hypotheses, it has been used many unmarked statistical styles in analyzing and processing the data and information in depending on the available statistical programs (SPSS).

المستخلصيهدف هذا البحث لبيان مدى أهمية الطاقة التنظيمية بالمنظمات الفندقية التي تبحث عن النجاح والتفوق في بيئة الأعمال لغرض التغلغل بالأسواق السياحية قاطبة, ولغرض رسم السياسات والقواعد الثابتة لابد من تأطيرها بإعتماد جوهر الإستراتيجيات الإدارية التي تسهم بالإبداع وتحقيق الأهداف وتقديم رؤية مستقبلية لمكانتها بين المنظمات المنافسة وبالتالي تحقيق الفاعلية. هذا ما تناولته المباحث بالجانب النظري, كما أثيرت مجموعة تساؤلات عامة لتحديد مستوى أهمية البحث وتساؤلات خاصة عبرت عن مشكلة البحث, ولتحديد مستوى متغيرات البحث وإختيار فرضياتها تم إستخدام عدد من الأساليب الإحصائية اللامعلمية بتحليل ومعالجة البيانات والمعلومات وذلك بالإعتماد على البرامج الإحصائية الجاهزة (SPSS ) التي تظهر معامل الإنحدار الخطي البسيط.


Article
Domestic power and its impact on the effectiveness of management Tourist organizations Study field
قوة الضيف وأثرها على فاعلية إدارة المنظمات السياحية -دراسة ميدانية

Loading...
Loading...
Abstract

This Study aims at Identifying the Guest Power, in other words, his role in Choosing and buying the Products (goods and services)that suit his desires, tendencies and taste and the extent he influences the administrative Leaderships in offering Products that suit the guest's needs so that the administrative leaderships become able to achieve the Organization's aims through studying the effectiveness of the Organization Management Represented by (the aim approach, the Resources System Approach) in Order to Reach the Highest Effectiveness of the Organization and Keep its Status in the Tourist Market.

يهدف هذا البحث على التعرف على قوة الضيف أي مدى دوره في إختيار وإقتناء المنتوجات (السلع والخدمات) التي تتناسب مع رغباته وميوله وأذواقه ومدى تأثيره على القيادات الإدارية في تقديم منتوجات تناسب وتتلائم مع حاجات الضيف، ولكي يتمكنون القيادات الإدارية من تحقيق أهداف المنظمة من خلال دراسة مداخل فاعلية إدارة المنظمات المتمثلة بـ (مدخل الهدف ومدخل موارد النظام ومدخل العمليات الداخلية) للتوصل إلى أعلى فاعلية للمنظمة للمحافظة على مكانتها في السوق السياحية).


Article
Characteristics of the market and its impact on the effective management of tourist organizations (Case Study)
خصائص السوق وأثرها على فاعلية أدارة المنظمات السياحية (دراسة ميدانية)

Loading...
Loading...
Abstract

The Market is Considered by the Organizations in general and the tourist Organizations in Particular as one of the basic concepts in the Management of Marketing. The Organizations Concentrate on Specifying the Target Markets that Respond to the needs and desires of the guest through offering the varions Products of high Quality and Which suit the Capacities and the size of the Organization. And as a reswt of the increasing competition among the tourist Organizations in offering product that suit the guest's capacity to buy them, the organizations try to urge the guest to buy through convincing him of choosing certain products.

يُعد السوق من المفاهيم الأساسية في إدارة التسويق لدى المنظمات بصورة عامة والمنظمات السياحية بصورة خاصة، وقد كانت المنظمات تركز على تحديد الأسواق المُستهدفة الذي تشبع حاجات ورغبات الضيف من خلال تقديم منتوجات متنوعة وذات جودة عالية والتي تتناسب مع إمكانيات وحجم المنظمة، ونتيجة للمنافسة المتزايدة بين المنظمات السياحية في تقديم منتوجات تتناسب مع إمكانية الضيف وقدرته الشرائية، كما سعت المنظمات على حث الضيف على الشراء من خلال إقناعه على إقتناء هذه المنتوجات دون غيرها.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (3)


Language

Arabic (2)

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2018 (1)

2015 (2)