research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
البناء التحتي في العراق بين إشكالية الإنفاق الاستثماري الحكومي والتقادم الزمني

Author: أ.م.د. عبدالصمد سعدون عبدالله الشمري أ.م.د. خضير عباس احمد النداوي
Journal: wasit journal for humanities واسط للعلوم الانسانية ISSN: 1812 0512 Year: 2014 Volume: 10 Issue: 25 Pages: 97-136
Publisher: Wassit University جامعة واسط

Loading...
Loading...
Abstract

AbstractThis search is entitled (The Infrastructure in Iraq between problematic government investment expenditure and time limitations), included introduction which, is reviewed the content of infrastructure projects and the importance of social capital services in development economics, as well as to present a problem, hypothesis and structural research. The search contain four sections. The first entitled (investment and development in the public projects: a theoretical framework) focused on theoretical topics. The title of the second section is (To rebuild infrastructure in Iraq) which destroyed during the last three decades because of wars and economic sanctions imposed on Iraq by the United Nations. The third section focused on the (investment spending and infrastructure projects in Iraq), which was marked by instability and lack of investment expenditure. The fourth section has focused on the (problematic investment investment spending in Iraq) in the government budget for2011, with a comparison with the rates of spending in Saudi Arabia, and taking into account the specificity of the situation in Iraq. And finally the conclusion and recommendations..

ملخص البحث: تصمن البحث الموسوم ( البناء التحتي في العراق بين إشكالية الإنفاق الاستثماري الحكومي والتقادم الزمني)، المقدمة ، وتم فيها استعراض مضمون مشاريع البنى التحتية وأهمية خدمات رأس المال الاجتماعي في اقتصاديات التنمية ، إضافة إلى عرض مشكلة وفرضية وهيكلية البحث . تكون البحث من أربعة مباحث، تضمن المبحث الأول الموسوم (الاستثمار والتنمية في المشروعات العامة: إطار نظري ) وركز على المواضيع النظرية. وكان عنوان المبحث الثاني (إعادة بناء البنى التحتية في العراق ) التي تعرضت إلى الدمار خلال العقود الثلاث الأخيرة بسبب الحروب والعقوبات الاقتصادية التي فرضت على العراق من قبل الأمم المتحدة. وركز المبحث الثالث على ( الإنفاق الاستثماري ومشاريع البنى التحتية في العراق ) التي اتسمت بعدم الاستقرار وقلة النفقات الاستثمارية . أما المبحث الرابع فقد ركز على ( إشكالية الإنفاق الاستثماري في العراق ) في الموازنة الحكومية لعام 2011، مع مقارنة ذلك مع نسب الإنفاق في المملكة العربية السعودية والأخذ بنظر الاعتبار خصوصية الحالة في العراق . وانتهى البحث بالخاتمة التي تضمنت الاستنتاجات والتوصيات .

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2014 (1)