research centers


Search results: Found 4

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Article
البرامج الخبيثة تنتقل الى جهاز المحمول

Authors: فاطمة حسن --- رغد محمد هادي
Journal: Journal of College of Education مجلة كلية التربية ISSN: 18120380 Year: 2012 Issue: 1 Pages: 518-535
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

While mobile handheld devices provide productivity benefit, they also pose new risks (Malicious code). So the proposed system specially designed for adding improvements or security for files that sent with the mobile phone (letters, songs, and pictures…etc) to ensure access to their files without change by malicious code, in order to determine the possibility of this system have been some checks discovering manipulation or additions that may occur by viruses, where it supervised the deletion of the signal via mobile phones by viruses. This is done by a proposed system which specially designed anti virus program to detect the malicious code that attack mobile phone device.

على الرغم من أن أجهزة الموبايل ذات فائدة وإنتاجية كبيرة ألا أنها تتعرض لمخاطر البرامج الخبيثة لذلك فان النظام المقترح مصمم خصيصا من اجل اضافة تحسينات او امنية اعلئ للملفات المرسلة مع الهاتف الجوال (رسائل والاغاني وصور ...الخ) لضمان وصول هذه الملفات الئ اصحابها دون تغيير من قبل البرامج الخبيثة , ومن اجل معرفة امكانية هذا النظام لقد تم اجراء بعض عمليات الفحص باكتشاف التلاعب او الاضافات التي قد تحدث للملفات المنتقلة عبر الهاتف الجوال من هذه الفيروسات وتم ذلك عن طريق النظام المقترح والذي صمم خصيصا لمكافحة الفيروسات لقد تم تصميم برنامج للكشف عن الشيفرات الخبيثة التي تهاجم الهاتف المحمول.


Article
Proposed Method for Face Image Recognition Using Spectral Eigenvector Algorithms
طريقة مقترحة لتمييز صورة الوجه بأستعمال خوارزمية المتجهات الطيفية

Author: Raghad Mohammed Hadi رغد محمد هادي
Journal: Al-Rafidain University College For Sciences مجلة كلية الرافدين الجامعة للعلوم ISSN: 16816870 Year: 2016 Issue: 37 Pages: 373-391
Publisher: Rafidain University College كلية الرافدين الجامعة

Loading...
Loading...
Abstract

Facial recognition systems are computer-based security systems that are able to automatically detect and identify human faces. Biometric systems Though Iris Scan, Finger Print and Hand Geometry biometric system have proven to be effective, it requires cooperation from the person being scanned, the last are critical in a wide range of applications such as banking system, E-commerce, smart cards, and access control to secure system, face recognition system is one of the most reliable biometric systems, which is used for identifying persons. The proposed system describes a method for human recognition based on eigenface, correlation distance, training set of images, and a threshold which it used to classify the images and accept the detection of images that have a minimum value below the threshold. And noise removal used to enhance the performance of the original PCA algorithm in the recognition process; it gives more accurate results in recognition. This study aim is to design a face image recognition system, which is capable of identifying a face with high level of accuracy. Therefore, this system can be applied to a wide range of many applications.

أنظمة التعرف على الوجه وانظمة الامن المعتمدة على الحاسوب هي الانظمة القادرة على تحديد والكشف عن الوجوه البشرية تلقائيا. نظم التحقق من الهوية من خلال المسح الضوئي لقزحية العين و اخذ بصمات الاصابع ونظام التحقق من الهوية هندسيا , ثبت بانها فعالة لكنها تتطلب التعاون من شخص يقوم بمسحها ضوئيا. وتم استخدام نظم التحقق من الهوية في مجموعة واسعة من التطبيقات مثل النظام المصرفي، التجارة الإلكترونية، والبطاقات الذكية، والتحكم في الوصول لتأمين النظام ونظام التعرف على الوجه هو واحد من اكثر نظم التحقق من الهوية موثوقية والذي يستخدم للتعرف على الأشخاص. والنظام المقترح قد استخدم طريقة تدعى محددات الوجه وبعد الارتباط مع مجموعة من الصور المعدة للتدريب بحيث يمكننا تصنيف الصور بالاعتماد على تغيير قيمة العتبة ((threshold داخل نطاق معين واستعراض الصور التي لها قيمة قليلة تحت قيمة العتبة بحيث نحصل على نتائج أكثر دقة في التعرف على الوجوه خصوصا عند إزالة الضوضاء من محددات الوجه. الهدف من هذا البحث هو دراسة لتصميم مقترح نظام التعرف على صورة الوجه، والتي لها القدرة على تحديد وكشف الوجوه مع مستوى عال من الدقة وبالتالي فإن هذا النظام يمكن استخدامه في مجموعة واسعة من التطبيقات.


Article
A proposal for design an Effective Blended Learning Programs
مقترح لتصميم برنامج كفؤء كنظام للتعلم المختلط

Author: Lecturer : Raghad Mohammed Hadi م. رغد محمد هادي
Journal: journal of the college of basic education مجلة كلية التربية الاساسية ISSN: 18157467(print) 27068536(online) Year: 2017 Volume: 23 Issue: 99/ علمي Pages: 1-16
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

E-learning systems have been adopting the blended learning approach because blended learning systems have the advantages of e-learning (flexibility in time and location, adaption to particular user needs) without its disadvantages (teacher- student relationship broken, isolation feeling in front of the computer. The use of blended learning systems has still not spread to all educational institutions, largely because of issues of its own. It is not just that teachers and students need to adapt to new computer technology. The use of blended learning program might be rejected simply because of technological challenges, if not all teachers and students can be assumed to have necessary technological skills to use the software. This could be why the uptake of blended learning systems has been strongest in computer science department.Our proposed system detailing with designed simulation blended learning systems so that they are easy to use for people without any technical training, and thus to lessen the rejection of blended learning programs for this reason. And our proposed system can operate effectively with the content of the course being delivered by teachers through lectures while the online component is used by the student to review the content after class.

في السنوات الأخيرة أعتمد نظام التعلم الالكتروني على نهج التعلم المختلط أو المخلوط لان هذا التعلم لديه مزايا التعلم الالكتروني ( المرونة في الوقت والمكان و التأقلم مع احتياجات مستخدم معين) دون سلبياته ( لا توجد علاقة بين المعلم والطالب والشعور بالعزلة أمام الكمبيوتر).لم ينتشر استخدام نظام التعلم المختلط لحد الآن لجميع المؤسسات التعليمية السبب هو ليس على الطالب والمعلم فقط التكييف مع تكنولوجيا الكمبيوتر الجديدة , لكن السبب الحقيقي هو التحديات التكنولوجية نفسها . أذا يمكن الافتراض انه ليس كل من المعلمين والطلاب لديهم المهارات التكنولوجية الضرورية نفسها لاستخدام برنامج ما على الكمبيوتر. وقد يكون هذا هو السبب في ان استخدام النظام المختلط هو الأقوى في قسم علم الحاسبات.لذلك تم تصميم نظام مثال على نظام التعلم المختلط بحيث يكون سهل الاستخدام بالنسبة للمستخدمين دون الحاجة إلى أي تدريب تقني وبالتالي يخفف على الناس من فكرة رفضهم لاستخدام اي برنامج من برامج التعلم المختلط. النظام المقترح يعمل بفعالية مع جميع محتويات البرنامج الدراسي المقدم من قبل المعلمين من خلال المحاضرات ويمكن استعراض محتوى هذا البرنامج على الانترنيت من قبل الطلاب بعد الصف.


Article
A Fuzzy Approach Based for Document Datasets Clustering
النهج الضبابي لتصنيف مجموعة من الوثائق

Loading...
Loading...
Abstract

Abstract In large Computers; the huge volume of files actually generate disorder to analyze it. So, it desires to design a clustering techniques which reduce the costs of analysts. Document clustering is an essential process in text mining, which retrieve the information with an acceptable accuracy, which can be achieved by fuzzy clustering.Reuters 21578 dataset is used for experimental purpose, the proposed system was tested by using Reuters 21578 datasets according to the time required to cluster data. The proposed system improves data clustering algorithms by construct required fuzzy clusters. The proposed system showed a good result compared with clustering techniques in comparing with other clustering techniques in time efficiency.

الخلاصة في أجهزة الكمبيوتر هناك كم هائل من الملفات والتي تسبب اضطراب في تحليلها. لذلك تم تصميم نظام لتجميع الوثائق وقام هذا النظام بتقليل الجهد المطلوب في تحليل هذه البيانات. تصنيف او تجميع البيانات هي من العمليات الاساسية في تنقيب البيانات والتي تقوم باسترجاع المعلومات من هذه الوثائق بدقة مقبولة والتي تم تحقيقها باستخدام خوارزمية التصنيف المضبب . تم استخدم رويترز 21578 كبيانات كبيرة لأغراض التجربة. وتم أختبار النظام على هذه البيانات مقارنة بالوقت المطلوب لتصنيفها .النظام المقترح اعطى نتائج جيدة مقارنة بتقنيات التصنيف السابقة. وهذه المقارنة كانت على كفاءة الوقت المستغرق باجراء التصنيف.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (4)


Language

English (3)

Arabic (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2017 (1)

2016 (1)

2012 (1)