research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Impact of leadership styles in organizational innovation A field study in the private sector banks to the Kurdistan Region
أثر الأنماط القيادية في الإبداع المنظمي دراسة ميدانية في مصارف القطاع الخاص لإقليم كوردستان

Loading...
Loading...
Abstract

The aim of this study is to reveals the impact of leadership styles on organizational innovation in the private sector banks to the Kurdistan Region .The study depends on descriptive and analytical methodize using the practical manner, study sample consists of employees amounted (134) . A major study finding that there is significant statistical impact of Laissez-Faire Leadership& Democratic leadership styles in organizational innovation , but not significant statistical impact of autocratic Leadership style in organizational innovation.

تهدف هذه الدراسة إلى قياس العلاقة بين الأنماط القيادية والإبداع المنظمي في مصارف القطاع الخاص لإقليم كردستان, واعتمدت على المنهج الوصفي التحليلي, تم توزيع استمارة الاستبانة على (160) عاملاً في (13) فرعاً من فروع مصارف القطاع الخاص في الإقليم, أعيدت منها (134) استمارة صالحة للتحليل, لو حددت فرضيتان رئيسيتان للبحث لتضمنت وجود علاقة ارتباط وتأثير معنوي بين الأنماط القيادية والإبداع المنظمي, واستنتجت الدراسة إلى أن هناك علاقة ارتباط معنوية بين النمط القيادي الحر والإبداع المنظمي من جهة وبين النمط الديمقراطي والإبداع المنظمي من جهة ثانية غير إنه لم يكن هناك ارتباط معنوي بين النمط القيادي الأوتوقراطي والإبداع المنظمي. وإنَ النمط القيادي السائد هو النمط القيادي الأوتوقراطي. وأوصت بضرورة اعتماد المصارف على تطبيق مفاهيم القيادة الإبداعية, وإشراك العاملين في دورات تدريبية لرفع مهاراتهم القيادية, والاهتمام بالدراسات الخاصة بتطوير العمل المصرفي.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2017 (1)