research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The crime of airplanes kidnapping in International law
أحكام جريمة اختطاف الطائرات في القانون الدولي

Author: Abdulaziz Sha'aban Khalid عبدالعزيز شعبان خالد
Journal: Journal of Juridical and Political Science مجلة العلوم القانونية والسياسية ISSN: 2225 2509 Year: 2012 Issue: 1 Pages: 153-177
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

The airplanes which carry people face kidnapping actions done by a person or group of people and changing their directions. The motive of the kidnapping may be political or sometimes personal. In either way the kidnapping is described as a criminal act which is contrary to the international legality and this is the legal basis of the crime and the kidnapper will be criminally responsible. The kidnapping act is fulfilled when the kidnapper is on the airplane and when he changes the direction of it. Since the airplane kidnapping is an act which must be punished on, the kidnapper must be arrested and judged according to the article (2) from the convention of Lahay for the year 1970. The contracting state must make a vow to make the crime be punished on, and if the state on which the airplane has land doesn’t want to judge the kidnapper, it must surrender him to the state which wants to judge him according to the rules of criminals surrendering.

الطائرات التي تحمل الناس تواجه إجراءات الاختطاف الذي قام به شخص أو مجموعة من الأشخاص وتغيير توجهاتها. الدافع وراء عملية الخطف قد تكون سياسية أو شخصية في بعض الأحيان. في كلتا الحالتين يتم وصف عملية الاختطاف باعتباره عملا إجراميا وهو ما يتعارض مع الشرعية الدولية وهذا هو الأساس القانوني للجريمة وسوف الخاطف جنائيا. ويتحقق الفعل خطف عندما الخاطف هو على متن الطائرة، وعندما يتغير اتجاه ذلك. منذ اختطاف الطائرة هي الفعل الذي يجب أن يعاقب على انه يجب اعتقال الخاطف والحكم وفقا للمادة (2) من الاتفاقية من لاهاي لسنة 1970.الدولة المتعاقدة يجب جعل نذر أن يجعل يعاقب الجريمة على، وإذا كانت الدولة التي هبطت الطائرة لا يريد أن نحكم على الخاطف، فإنه يجب تسليمه إلى الدولة التي تريد أن نحكم عليه وفقا للقواعد من المجرمين الاستسلام.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2012 (1)