research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The Reality Of Some Institutions AndCenters Of Creators And Their Aspirations in Palestine (Field Study)
واقع بعض مؤسسات ومراكز المبدعين في فلسطين وتطلعاتهم (دراسة ميدانية)

Authors: Omar Rimawi عمر الريماوي --- Dr. Enas Nasser ايناس ناصر
Journal: Journal Of Babylon Center for Humanities Studies مجلة مركز بابل للدراسات الانسانية ISSN: 22272895 23130059 Year: 2016 Volume: 6 Issue: 2 Pages: 190-198
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

The study aimed to reveal the reality of institutions, centers of creators and their aspirations in the Palestine, A field study on a sample of centers and institutions concerned. Using case study and interviews. The study results showed that the most used scales to find out the creator, was the IQ tests , and activities carried out by the centers and institutions creators in schools .It also showed That the needs of the creators was the appreciation , and the needs of their supervisors was the continuous training . The difficulties faced by supervisors was moving between regions , while the conflict between the institution and the school was the most important difficulties which faced by the creators themselves, in addition to the lack of cooperation of schools head teachers , and the lack of state support . As their aspirations were unanimous in institutions and centers on the current situation of the creator is slowly improving, but it needs time and effort.

هدفت الدراسة إلى الكشف عن واقع بعض مؤسسات ومراكز المبدعين وتطلعاتهم في فلسطين وذلك من خلال دراسة ميدانية على عينة من المراكز والمؤسسات المعنية. تم استخدام منهج دراسة الحالة، بإجراء مقابلات مع أصحاب القرار في مراكز ومؤسسات الإبداع. وأظهرت نتائج الدراسة أن المقاييس الأكثر استخداماً في الكشف عن المبدعين، هي اختبارات الذكاء، والأنشطة التي تنفذها مراكز ومؤسسات المبدعين في المدارس. وكانت أكثر الاحتياجات للمبدعين تقديرهم على أنهم رأسمال وطني واحتياجات المشرفين عليهم التدريب المستمر. وأكثر الصعوبات التي تواجه المشرفين التنقل بين المناطق، في حين كان الصراع بين المؤسسة أو المركز وبين المدرسة أهم الصعوبات التي تواجه المبدعين أنفسهم بالإضافة إلى عدم تعاون مدريري المدارس، وعدم دعم الدولة لهم بالشكل المناسب. وأما ما يتعلق بتطلعاتهم فقد أجمعت المؤسسات والمراكز على أن الوضع الحالي للمبدع يتحسن ببطء، ولكنه يحتاج إلى وقت وجهد.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2016 (1)