نتائج البحث : يوجد 4

قائمة 1 - 4 من 4
فرز

مقالة
Towards a Rhetoric of Fictionality in the Nonfiction Novel: A Study of Truman Capote’s In Cold Blood

المؤلفون: Majeed M. Mudden --- Dr. Majeed U. Jadwe
ﺎﻠﻤﺠﻟﺓ: Al-Fatih journal مجلة الفتح ISSN: 87521996 السنة: 2008 المجلد: 4 الاصدار: 36 الصفحات: 267-286
الجامعة: Diyala University جامعة ديالى - جامعة ديالى

Loading...
Loading...
الخلاصة

Although Capote’s notorious incorporation of purely fictionalized scenes in his seminal nonfiction novel In Cold Blood, subtitled A True Account of a Multiple Murder and its Consequences, (1965) has long been exposed and well documented, the substantial body of criticism produced on this issue is still haunted by what amount to a sort of illegitimacy fallacy.
The incorporated elements are fictionalized scenes that range from few paragraphs to several pages. These are four in number. They all appear in the last part of the book which is entitled “The Corner.” The first scene depicts the sale of Nancy Clutters’s pet horse in the auctioning of the murdered family’s property. Capote radically changed the details of the sale for no obvious reason. Capote’s version of the sale in In Cold Blood goes like this:

“I hear fifty…fifty-five…seventy…”: the bidding was laggardly,nobody seemed really to want Babe, and the man who got her,a Mennonite farmer who said he might use her for plowing, paid seventy-five dollars. As he led her out of the corral, Sue Kidwell ran forward, she raised her hand as though to waving goodbye, but instead clasped it over her mouth. (1)

الكلمات المفتاحية


مقالة
The Politics of Closure in Don Delillo’s White Noise
سياسة الانغلاق في رواية الضوضاء البيضاء لدون دليلو

المؤلف: Assist. Prof. Dr. Majeed U. Jadwe
ﺎﻠﻤﺠﻟﺓ: Journal of Al_Anbar University for Language and Literature مجلة جامعة الانبار للغات والاداب ISSN: 20736614 السنة: 2010 الاصدار: 2 الصفحات: 322-339
الجامعة: University of Anbar جامعة الانبار - جامعة الانبار

Loading...
Loading...
الخلاصة

This paper studies the problem of the ending in Don Delillo's White Noise. Although Don Delillo’s 1984 novel White Noise boosts no formal ending in terms of plot resolution, it manages to achieve a high sense of narrative closure. The novel ends with a short chapter that runs counter to the narrative demands of plot logic and reader’s expectations. يدرس هذا البحث مشكلة النهاية في رواية الضوضاء البيضاء لدون دليلو حيث ان الرواية تنتهي بفصل قصير يتعارض مع الخط القصصي فيها لكنها تحقق نوعا من النهاية التي ترضي توقعات القراء. ان الرواية لاتنتهي مع نهاية حبكتها حيث تضل مفتوحة الا انها تلبي في الوقت عينة مفهوم الانغلاق السردي.


مقالة
Towards an Aristotelian Model of the Tragic Hero in Edith Wharton's Ethan Frome
نحو نموذج أرسطوطالي للبطل الماساوي في إديث وارتون إيثان فروم

المؤلفون: Inst. Yasir M. Abdullah ياسر مطلب عبدالله --- Prof. Dr. Majeed U. Jadwe د. مجيد احميد جدوع
ﺎﻠﻤﺠﻟﺓ: Journal of Al_Anbar University for Language and Literature مجلة جامعة الانبار للغات والاداب ISSN: 20736614 السنة: 2014 الاصدار: 16 الصفحات: 1-10
الجامعة: University of Anbar جامعة الانبار - جامعة الانبار

Loading...
Loading...
الخلاصة

The tragic mode of Edith Wharton's 1911 novella Ethan Frome has long been recognized and celebrated but its critical reception remains rather appreciative and focuses almost exclusively on the physical setting rather than on character as the ultimate source of the work's tragic coloring. The novella was frequently compared to Greek tragedy but the comparison never goes beyond a general appreciation of its tragic magnitude and originality. The technicalities of the Aristotelian model of Greek tragedy are never present in any such comparison. This study tries to approach the character of Wharton's tragic hero from the vantage point of Aristotle's textual paradigm of the tragic hero as outlined in his Poetics. على الرغم من إن النمط المأساوي لرواية اديث وارتن القصيرة والموسومة إيثان فروم (1911) كان مادة للدراسة والاحتفاء لفترة طويلة إلا أن ما كتب عنها من تقييم نقدي لم يتعدى حد الاحتفاء والتثمين مع التركيز شبة ألحصري على عزو مصدر النمط المأساوي في هذا العمل إلى المحيط المادي للحدث وليس إلى الشخوص كما جرى العرف علية في أدبيات الماساه. وغالبا ما تقارن هذه الرواية القصيرة مع الماسي الإغريقية لكن المقارنات لا تتعدى عموميات تقييم فخامتها وأصالتها كماساه بدون الدخول الى الجوانب التقنية للمقارنات. تهدف الدراسة الحالية إلى تأسيس مقترب نقدي حول شخصية البطل المأساوي في هذا العمل من زاوية تنظير أرسطو النصي لشخصية البطل الماساوي في كتابة فن الشعر.


مقالة
The Functionality of Clause Complexing in James Joyce's A Portrait of the Artist as a Young Man
وظائفية تعقيد الجمل في رواية جيمس جويس صورة الفنان في شبابة

المؤلفون: Prof. Dr.Majeed U. Jadwe مجيد احميد جدوع --- Inst. Dr. AbdulRahman H. Abood عبد الرحمن عبود حسين
ﺎﻠﻤﺠﻟﺓ: Journal of Al_Anbar University for Language and Literature مجلة جامعة الانبار للغات والاداب ISSN: 20736614 السنة: 2014 الاصدار: 13 الصفحات: 1-6
الجامعة: University of Anbar جامعة الانبار - جامعة الانبار

Loading...
Loading...
الخلاصة

The aim of this paper is to carry a statistical analysis of the processes of clause complexing in selected lengthy extracts from James Joyce's novel A Portrait of the Artist as a Young Man (1916) to show that the development of Stephen's language is directly related to the growth and maturation of his metal capabilities. The paper shall adopt Halliday's functional approach to clause complexing in the analysis of Stephen's language over the five chapters of the novel. يهدف هذا البحث الى اجراء تحليل احصائي لعمليات تعقيد الجمل في منتخبات مختارة من رواية جيمس جويس صورة الفنان في شبابه (1916) بغرض اثبات الترابط المباشر بين تطور لغة بطل الرواية ستيفان ونمو ونضج امكاناتة العقلية. سيعتمد البحث منهج هاليداي الوظائفي في تحليل تعقيد الجمل في المقلطع المنتخبة من فصول الرواية الخمسة.

الكلمات المفتاحية

Clause Complexing --- James Joyce's --- functionality --- تعقيد الجمل --- جيمس جويس

قائمة 1 - 4 من 4
فرز
تضييق نطاق البحث

نوع المصادر

مقالة (4)


اللغة

English (2)


السنة
من الى Submit

2014 (2)

2010 (1)

2008 (1)