research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Trends in Writing Japan's History in The U.S.A. By Edwin Rashewar and Patric Smith As Examples
اتجاهات كتابة تاريخ اليابان في الولايات المتحدة الأمريكية أدوين رايشاور وباتريك سميث أنموذجين

Author: Kadhim Heilan Mohsin كاظم هيلان محسن
Journal: ADAB AL-BASRAH آداب البصرة ISSN: 18148212 Year: 2013 Issue: 64 Pages: 239-264
Publisher: Basrah University جامعة البصرة

Loading...
Loading...
Abstract

The research subject of writing the history of trends in Japan in the United States, which was divided into two schools of thought, the distribution of U.S. researchers in Japanese history to them, namely: 1-The Conservative school .2- The progressive school.Through the two writers and two books, namely Edwin O. Reischauer in his book (The Japanese) from the Conservative school, as one of the pioneers of this school and the most prominent founders. And Patrick Smith in his book (Japan: A Reinterpretation), progressive school, which is one of the important contemporary researchers who contributed to the work on the revival of the progressive school. We will analyze and critique the most prominent views in two books that came to the highlight of the proposals and during which the foundations upon these schools, and their impact on the image of Japan in the United States and the world.

يتناول البحث موضوع اتجاهات كتابة تاريخ اليابان في الولايات المتحدة التي انقسمت إلى مدرستين فكريتين، توزع الباحثون الأمريكيون في التاريخ الياباني عليهما وهما:1- المدرسة المحافظة .2- المدرسة التقدمية .وذلك من خلال كاتبين وكتابين، هما أدوين رايشاور في كتابه (اليابانيون) عن المدرسة المحافظة، بوصفه احد رواد هذه المدرسة وابرز مؤسسيها. وباتريك سميث في كتابه (اليابان رؤية جديدة)، عن المدرسة التقدمية، الذي يعد من الباحثين المعاصرين المهمين الذين أسهموا في العمل على إحياء المدرسة التقدمية. وسنقوم بتحليل ونقد ابرز الآراء التي جاءت في الكتابين لنبرز من خلالهما الطروحات والأسس التي تقوم عليهما هاتان المدرستان، وأثرهما في تشكل صورة اليابان في الولايات المتحدة والعالم.


Article
Japan's New Education policy after the End of World War the Second in 1945.
سياسة التعليم الجديدة في اليابان بعد انتهاء الحرب العالمية الثانية عام 1945

Authors: Kadhim Heilan Mohsin كاظم هيلان محسن --- Jaafar Abdullah Jaafar جعفر عبد الله جعفر
Journal: Journal of Basra researches for Human Sciences مجلة ابحاث البصرة للعلوم الأنسانية ISSN: ISSN PRINT 27073580 /ISSN ONLINE 27073599 Year: 2018 Volume: 43 Issue: 1 Pages: 103-120
Publisher: Basrah University جامعة البصرة

Loading...
Loading...
Abstract

Abstract: The present study examines Japan's new education policy as adopted by the Japanese government and the American occupation authority after the end of the Second World War and the radical changes it produced in the country's system before the end of the war. These changes took place in difficult circumstances experienced by the Japanese after the devastation resulted from that war.

ملخص: يُعنى البحث بالسياسة التعليمية الجديدة في اليابان التي انتهجتهما الحكومة اليابانية وسلطة الاحتلال الاميركي بعد انتهاء الحرب العالمية الثانية, والمتغيرات الجذرية التي أحدثتهما في نظام التعليم الذي كان سائدا في البلاد قبل انتهاء الحرب, تلك المتغيرات قد جرت في ظروف صعبة عاشتها اليابان بعد دمار وخراب سببته تلك الحرب المدمرة.

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic (2)


Year
From To Submit

2018 (1)

2013 (1)