research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Comparing Perfect and Default Hierarchal Rules in solving Animate Problem
مقارنة بين القوانين التامة والهرمية لحل مشكلة البقاء

Author: Lubna Zaghlul Bashir لبنى زغلول بشير
Journal: Journal of Al-Ma'moon College مجلة كلية المأمون ISSN: 19924453 Year: 2013 Issue: 22 Pages: 298-326
Publisher: AlMamon University College كلية المامون الجامعة

Loading...
Loading...
Abstract

The animate problem is the problem faced by an artificial animal that has to learn how to survive in its environment. Behaviors are specified through differential equations, forming a global system made of behavior subsystems, which interact in a number of ways. In this work, subsystems interact together by using learning classifier systems. , to Illustrates the approach with the example of Change Chameleon Color (CCC). The CCC System is built of two-classifier subsystems working together, each classifier system teaches a simple behavior, first classifier system, simulated robot chase behavior i.e. teach robot to move single step toward moving Light, second classifier system, teaches the simulated robot mimetic behavior i.e. teaches robot to change its color according to the background color. The system as a whole has as its learning goal the coordinate of behaviors. The results show identifying and coding appropriate activation schemes are decisive for the performance of a control system and Learning Classifier Systems is a feasible tool to build robust simulated robot control system. A Simple experiment was executed for CCC Compare between using perfect and default hierarchical rules, and the results show that the set of rules working together, as a default hierarchy should perform as well as the perfect set of rules. Default hierarchies’ rules, containing fewer rules, than non-overlapping rule sets for the same problem. Default hierarchical rules also enlarge the set of solutions space with no increase in the size of the problem space.

إن مشكلة سلوكيات البقاء هي مشكلة واجهت الكائنات الذكية التي يجب عليها التعلم من اجل البقاء في البيئة المحيطة.السلوك يحدد من خلال معادلات مختلفة، السلوكيات الجزئية تتفاعل مع بعضها باستخدام عدة طرق. في هذا العمل استخدمنا أنظمة التصنيف التعليمية لتشكل الحركة الكلية للنظام.هذا العمل يوضح الأسلوب من خلال النظام(CCC) Change Chameleon Color وهو كائن آلي مزيف يقوم بمتابعة مصدر الضوء و يقوم بتغيير لونه نسبة الى لون الخلفية للبيئة .النظام (CCC) صمم باستخدام اثنين من أنظمة التصنيف التعليمية ، نظام التصنيف الأول يستخدم لتعليم الكائن الآلي المزيف سلوك الاصطياد وهو أن يتحرك خطوة واحدة باتجاه مصدر الضوء المتحرك ونظام التصنيف الثاني يعلم الكائن الآلي سلوك التقليد وهو أن يغير لونه حسب خلفية لون البيئة وهدف هذا النظام هو التنسيق بين الفعاليات.النتائج بينت أن تعريف و برمجة فعالية حركية تكون حاسمة لكفاءة نظام سيطرة وأن أنظمة التصنيف التعليمية أداة ملائمة لبناء نظام سيطرة لكائن آلي مزيف. تم إجراء مقارنة بين استخدام القوانين التامة والقوانين الهرمية، النتائج بينت ان مجموعة القوانين الهرمية تعمل بكفاءة مقاربة لكفاءة القوانين التامة و تضم مجموعة اقل من القوانين كما انها توسع من فضاء الحل دون ان يزداد حجم المشكلة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2013 (1)