research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The Inhibitory Effect of Gallic Acid on Human Serum Cholinesterase

Authors: Methal A. Ali --- Mohamed J.Al-Azzaw --- Sabah M.K. Al-Shafi
Journal: Iraqi Journal of Pharmaceutical Sciences المجلة العراقية للعلوم الصيدلانية ISSN: 16833597 Year: 2009 Volume: 18 Issue: 1 Pages: 33-37
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

The dried fruit peel of pomegranate in Punicaceae family was fractionated chromatographically on Sephadex-LH-20 column .Gallic acid (trihydroxybenzoic acid) and its related galloyl esters such as gallotannin(i.e. â-penta-O-galloyl–D-glucose) were obtained homogenously. Different concentrations of gallic acid and gallotannin were used to determine their inhibitory effect on human serum cholinesterase. The enzyme activity was measured according to the method reported by the WHO .The inhibitory effect of these compounds on the activity of human serum cholinesterase have been studied in vitro .The inhibitory effect was remarkably clear with increasing concentration of gallic acid .Whereas galloyl ester showed no inhibitory effect. The inhibition with gallic acid indicates a noncompetitive pattern. Therefore, we can not recommended gallic acid and its related compounds , as preservative substances in food industry or in pharmacological preparations since they might have some side effect on certain biological systems.

تم فصل بعض المركبات من القشور الجافة لثمرة الرمان من العائلة الرمانية( Punicaceae family) بواسطة العمود السائل اللوني الحاوي على مادة السفادكس ألـ20.و تم الحصول على مادتين متجانستين هما حامض الكاليك ( trihydroxybenzoic benzoic acid ) وأحد مركبات أسترات الكالوليل التابعة له وهي مادة الكالوتانين(β-penta –O-galloyl –D-glucose ) . أن تأثير حامض الكاليك و الكالوتانين لم تدرس بشكل واسع على فعالية ألأنزيمات. استخدمت تراكيز مختلفة من حامض الكاليك والكالوتابين لقياس تأثير تثبيطهما على مصل الكوليستريز( (cholinesterase البشري . أن فعالية هذا الإنزيم تم قياسها طبقا لطريقة منظمة الصحة العالمية ( (WHO.. هذه الدراسة اختيرت لتقييم فعالية هذه المركبات مختبريا على مصل الكوليستريز البشري لزيادة معرفتنا حول الفعاليات البيولوجية . أن تأثير تثبيط هذه المركبات جدير بالملاحظة مع زيادة بتراكيز حامض الكاليك بينما لم يلاحظ أي تثبيط معنوي لمادة الكالوتانين . وأن التثبيط بحامض الكاليك تكشف بأنه غير تنافسي بطبيعته .لذلك لا نستطيع أن نوصى بحامض الكاليك والمركبات التابعة له كمواد حافظة في الصناعات الغذائية أو في التحضيرات الصيدلانية نظرا" لاحتمال احتوائها على بعض التأثيرات الجانبية على بعض الأنظمة البيولوجية .

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2009 (1)