research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
EVALUATION SUFFICIENCY INSTRUCTION AND HIS INFLUENCE ON ACHIEVEMENT STUDENTS DEVELOPMENT IN SOME MOTOR SKILLS OF INDIVIDUAL ACTIVITY
تقويم الكفايات التدريسية وأثرها في تطوير انجاز الطلبة في بعض المهارات الحركية للبعض الألعاب الفرقية

Authors: Nadhim Kadhim ناظم كاظم --- Majda H.kampash ماجدة حميد كمبش
Journal: JOURNAL OF SPORT SCIENCES مجلة علوم الرياضة ISSN: 20746032 Year: 2014 Volume: 6 Issue: 2 Pages: 1-33
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

The education & learning have the major principal to created the change specially after the huge scientific explosion in all fields in the world as the reflected to technological progress that happened after industrial revolution for that school as the transformation institution by presenting good environment to student and best opportunity to learning to get the interior and exterior tendency because when the student learning as group the sport &motor skill and that push them to interest and practice . the teacher have the major responsibility to get it in the end . the major problem of this research determine in to main pivots : -science -educational medium to students The researchers used the descriptive curriculum and the sample of research include on (87) teacher and (3000) students and used the educational medium measurement who them making and used the performance motor test to some motor skills who them choosing by depended on the education ministry curriculum and used the descriptive statistics to reach to the main conclusion of research.

تعد التربية والتعليم أولى بالتغير لمجالات طبيعة العصر والاستجابة لتلك الثورة الصناعية الهائلة والتقدم التقني الذي تشهده على كل الأصعدة . والمدرسة مؤسسة مسئولة عن توفير البيئة المناسبة للمتعلم وهي أفضل الوسائط التربوية في اكتساب الميول الداخلية والخارجية ، حيث يتعلم التلاميذ مجموعة من المهارات الحركية والرياضية ، فتعلم مهارات الألعاب يدفع إلى ممارستها ومن ثم ميل لها . يعد المدرس العنصر الفاعل والمميز في العملية التعليمية من خلال الأدوار التي يقوم بها والأهداف التي يسعى إلى تحقيقها . أن التطور الحاصل في المواد العلمية وانعكاساته الواضحة في بروز كثير من المشاكل التي تواجه الطلبة والتي يمكن أن تحددها في محوريين أساسين هما طبيعة العلوم والأخر يرتبط بالكفايات التعليمية للمتعلم . وقد استخدم الباحثان المنهج الوصفي، واشتملت عينة البحث (87) مدرسا للتربية الرياضية وثلاثة ألاف طالب، واستخدم الباحثان مقياس الكفايات التدريسية من إعدادهما، فضلا من استعمال اختبارات الأداء الحركية لبعض المهارات الحركية المختارة وفقا لمنهاج وزارة التربية واستخدام الإحصاء الوصفي والاستدلالي لمعالجة النتائج لتحقيق أهداف البحث وقد توصل الباحثان إلى مجموعة من الاستنتاجات على ضوء ذلك توصل الباحثان إلى مجموعة من التوصيات بما يتناسب مع ضرورة البحث .

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2014 (1)