research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Religious experience of the Lady Mary (p) in the Holy Quran Sociological reading in the interpretation of the balance of Tabatabai
التجربة الدينية للسيدة مريم (ع) في القرآن الكريم قراءة سوسيولوجية في تفسير الميزان للطباطبائي

Authors: Ja'fer Najim Naser alaqeely جعفر نجم نصر العقيلي --- Nidal Issa Crieff نضال عيسى كريف
Journal: Mustansiriyah Journal of Arts مجلة آداب المستنصرية ISSN: 02581086 Year: 2011 Issue: 55 Pages: 1-41
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

Is a religious experience, strength or General Chairman for any individual religious, because they represent a given real or realistic to the fact condemn it, in other words, any individual religious person does not feel the privacy of communication with the unseen except through a spiritual experience - personal by which to express his faith and his commitment to ritual celibacy and the proximity of his idol, and thus become the experience of the individual communication between the religious and the source of religiosity / unseen, which is embodied as a framework in which all operations worship and taste emotional / unconscious processes and the identification with the absolute.Do not stand religious experience at the borders of the owner or owner, as this is beyond the person to the total and the secret to the public, because it is based religions as a whole, since all divine religions and non-monotheistic (Buddhism, Taoism, .... etc), are a product of those experiences of religious self for some individuals the religious who are called prophets and apostles or saints (Calcedh Mary (p); individual religious this is trying to transfer his religious with the world metaphysical (which Mrtkzha President (The Revelation)) is trying to move them to members of the community in order to secure them as safe and worship as worship (rituals ).

تُعد التجربة الدينية القوام أو العماد الرئيس لأي فرد متدين، وذلك لكونها تمثل المعطى الفعلي أو الواقعي لحقيقة تدينه، بعبارة أخرى أن أي فرد متدين لا يشعر بخصوصية تواصله مع الغيب إلا عبر تجربة روحية – شخصية قام من خلالها بالتعبير عن أيمانه والتزامه بطقوس التبتل والقرب من معبوده، وبالتالي تغدو تلك التجربة التواصلية بين الفرد المتدين ومنبع التدين/ الغيب بمثابة الإطار الذي تتجسد فيه كافة العمليات العبادية والذوقية الشعورية/ واللاشعورية لعمليات التماهي مع المطلق. ولا تقف التجربة الدينية عند حدود صاحبها أو مالكها، إذ هي تتجاوز الشخص إلى المجموع والسرية إلى العلانية، وذلك لأنها مرتكز الديانات بأسرها، فكافة الديانات السماوية وغير السماوية (البوذية، التاوية،....الخ)، ما هي إلا نتاج تلك التجارب الدينية الذاتية لبعض الأفراد المتدينين الذين يسمون بالأنبياء والرسل أو الصديقين (كالسيدة مريم (ع)؛ فالفرد المتدين هذا يحاول نقل تجربته الدينية مع العالم الغيبي (والتي مرتكزها الرئيس (الوحي)) يحاول نقلها إلى أفراد المجتمع لكي يؤمنوا بها كما آمن ويعبدوا كما يعبد (الطقوس).

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2011 (1)