research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Exploring the Linguistic Features in A. Sillitoe's The Loneliness of the long Distance Runner: A Stylistic Study
استكشاف المميزات اللغوية المستخدمة من قبل الكاتب أ. سيليتو في روايته "وحدة أعداء المسافة الطويلة": دراسة تحليلية - أسلوبية"

Authors: Sarab Kadir Mugair سراب قادر مغير --- Nawal Fadhil Abbas نوال فاضل عباس
Journal: Nasaq نسق ISSN: 23120150 Year: 2018 Volume: 5 Issue: 18 Pages: 609-618
Publisher: Iraqi Association for Educational and Psychological Studies الجمعية العراقية للدراسات التربوية والنفسية

Loading...
Loading...
Abstract

This study presents a stylistic analysis of Sillitoe's novel providing examples of foregrounding of structural patterns as well as the grammatical forms used by the characters. It attempts to investigate the style and the language of the novel by focusing on the overall structure of the novel thereby leading to a deeper understanding of the text. Moreover, the researchers propose to study how specific grammatical structures reflect both the writer's belonging to a social group, and his idiosyncratic style. The researchers also intend to consider how these structures reflect the basic themes of the story itself. This in turn will lead them to consider to what extent a stylistic analysis can be of value to the study of grammatical forms and other features. All the linguistic features, used by Sillitoe, create cohesion and coherence i. e., they make his novel more sensible and readable as well.

تقدم هذه الدراسة تحليلا اسلوبيآ لرواية سيليتو التي تقدم أمثلة على التصور الأنماط الهيكلية وكذلك الأشكال النحوية المستخدمة من قبل الشخصيات. الباحثون هنا يحاولوا التحقيق في أسلوب ولغة الرواية من خلال التركيز على الهيكل العام للرواية مما يؤدي إلى فهم أعمق للنص. وعلاوة على ذلك، يقترح الباحثون دراسة كيف تعكس الهياكل النحوية محددة كل من انتماء الكاتب إلى مجموعة اجتماعية، وأسلوبه الفقهي. ويعتزم الباحثون أيضا النظر في الكيفية التي تعكس بها هذه الهياكل الموضوعات الأساسية للقصة نفسها وهذا بدوره سوف يؤدي بهم إلى النظر إلى أي مدى يمكن أن يكون التحليل الأسلوبية ذات قيمة لدراسة الأشكال النحوية (بيلير، 2008) وغيرها من الميزات. جميع السمات اللغوية، التي يستخدمها أ. سيليتو، أدت الى خلق التماسك والترابط وجعل روايته أكثر معقولية وقابلة للقراءة على حدآ سواء.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2018 (1)