research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
New Approach for Serpent Block Cipher Algorithm Based on Multi Techniques
نهج جديد لخوارزميه التشفير الكتلي بالاعتماد على تقنيات متعدده

Authors: Israa Ahmed اسراء احمد --- Gada Ali غادة علي --- Semaa Hassin شيماء حسن --- Alaa kadhim F علاء كاظم
Journal: Iraqi Journal of Information Technology المجلة العراقية لتكنولوجيا المعلومات ISSN: 19948638/26640600 Year: 2017 Volume: 7 Issue: 3 اللغة الانكليزية Pages: 1-13
Publisher: iraqi association of information الجمعية العراقية لتكنولوجيا المعلومات

Loading...
Loading...
Abstract

complexity and easy to used are two important properties in the block cipher .The size of the block cipher controls these two aspects .data security means data protecting and information systems from unauthorized: enter to center data, used this data, disclosure, disruption, modify, perusal, inspection, recording or destruction. Information security is a set combining organizational security and IT security. In this paper proposal new approach for serpent algorithm by depend on modify in process and round because the tradition the operation in original serpent structure has more time and sample of complexity this algorithm used to encryption wave media ,in this paper has new structure has many of technique as (Mix Column,S-Box,IP,IP-1) to increase more complexity.

والتعقيد وسهوله الاستخدام هما الخصائص الهامة في التشفير الكتلي.وطول البلوك من الامور المهمه التي تسيطر على هذه الخصائص. أمن المعلومات يعني حماية المعلومات ونظم المعلومات من العمليات غير المصرح بها: مثلا الوصول والاستخدام والتعديل أو التغيير، الاطلاع، أو تدمير المعلومات. أمن المعلومات هو عبارة عن مجموعة الجمع بين الأمن التنظيمي وأمن تكنولوجيا المعلومات بالاعتماد على خوارزميات التشفير. في هذا البحث تم اقتراح نموذج جديدة لخوارزمية SERPENT التي من خلال التعديل في العمليات والدورات لأن العمليات التقليديه في هيكل الخوارزميه الأصليه يحتاج لمزيد من الوقت وقليل من التعقيد هذه الخوارزميه تستخدم لتشفير الملفات الصوتيه، في هذه البحث اقترح هيكل جديد بالاعتماد على العديد من التقنية( عمليه ضرب الاعمده وصندوق التعويض والتباديل الاوليه والنهائيه) لزيادة التعقيد.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2017 (1)