research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Causes, Attempts and Methods of Suicide in Baghdad: An Autopsy Study
أسباب ومحاولات وطرق الإنتحار في بغداد- دراسة طبية عدلية

Authors: Mohammad A. Jabor محمـد عبد المحسن --- Suhaila Saleem Kareem سهيلة سالم
Journal: Al-Mustansiriyah Journal for Pharmaceutical Sciences مجلة المستنصرية للعلوم الصيدلانية ISSN: 18150993 Year: 2016 Volume: 16 Issue: 2 Pages: 15-20
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

Suicide is defined as intentional taking of one's own life. Until the end of the twentieth century approximately, suicide was considered a criminal act; legal terminology is used, in the Latin phrase felo-de-se, which means "a crime against the self".Descriptive study of 100 fatal recorded suicidal cases brought for postmortem examination at the Medico-legal institute of Baghdad within four years period from first of September 2011 to first of September 2015 (males 49 and females 51 cases). The study excludes the firearm deaths. Pre-tested questionnaire was used to obtain data by direct interview with the visitors of the victim, family members, witnesses and information available on police records.Death on spot was recorded in 47% of the cases while 41% of victims died within 24 hours of incidence whereas 12% victims survived for 7 days. About 56% of Suicidal victims were discovered dead not hospitalized. Low socioeconomic conditions were most frequent (45%) cause for committing suicide followed by psychosocial causes (43%) and chronic diseases (12%). Poisoning (53%) and hanging (45%) were the two exclusive methods employed for committing suicide. Most of the victims (males 87.76% and females78.43%) have had a successful attempt to commit suicide in their first attempt while history of previous suicidal attempts was available in 17% of victims.The aim of this study is to identify the intensity and frequency of suicide in relation to the Medico-legal aspect of the incidence such as method, duration of survival, causes of committing suicide and previous attempts to commit suicide.From the results of the study we can conclude that most of the victims incorporated such suicidal attempts and methods were successful in accomplishing suicide in the first attempt (males 87.76% and females 78.43%) and the commonest cause of committing suicide is mostly their low socioeconomic condition and psychosocial reasons.

يعرف الأنتحار بأنه قرار يأخذه شخص من أجل إنهاء حياته أو هو التصرف المتعمد من قبل شخص ما لإنهاء حياته، وقد كان هذا التصرف يعتبر جريمة حتى نهاية القرن العشرين. أما التعريف القانوني للإنتحار فهو الجريمة بحق النفس. تم إجراء دراسة وصفية شملت 100 حالة وفاة إنتحارية مؤكدة أو يشتبه بكونها ذات طبيعة إنتحارية أجري لها التشريح الأصولي في معهد الطب العدلي في بغداد للفترة من الأول من أيلول 2011 ولغاية الأول من أيلول .2015 إستثنت الدراسة الوفيات الناتجة عن الأعيرة النارية. تم أخذ المعلومات بخصوص الضحايا من مقابلات مباشرة مع عائلة الضحية وممن ترددوا عليه بعد محاولة الإنتحار في حالة كون المنتحر لم يمت مباشرة فضلاً عن الذين شهدوا واقعة الإنتحار والمعلومات المتوافرة في سجلات الشرطة.أظهرت الدراسة أن الوفيات الآنية كانت ألأكثر شيوعا وسجلت في 47% من الحالات وقد توفي 41% منهم خلال 24 ساعة ألأولى التي تلت الوفاة بينما 12% من الوفيات حصلت خلال الأسبوع الأول. مايقارب 56% من الضحايا قد تم إكتشاف وفياتهم دون وجود أي مساعدة طبية. كانت العوامل الإقتصادية والمجتمعية المتدنية هي الأكثر شيوعا من بين مسببات الإنتحار 45%أتت بعدها العوامل النفسية43% تلتها الأمراض المزمنة .12% التسمم (53%) والشنق (45%) كانت الوسيلتان الأكثر شيوعا بين المنتحرين للإجهاز على الحياة. غالبية الضحايا قد نجحوا في الإنتحار من المحاولة الأولى(الذكور87.76% والإناث(78.43% أما محاولات الإنتحار السابقة فقد شوهدت عند 17%من الضحاايا.هدفت الدراسة إلى تعيين مدى إنتشار وكثافة حالات الإنتحار في بغداد والتي تؤدي الى الوفاة مع الأخذ بنظر الأعتبار الطرق المستخدمة، فترة الحياة بعد محاولة الإنتحار، الأسباب المؤدية إلى الإنتحار وعدد المحاولات السابقة للمنتحر والتي لم ينجح فيها بالإجهاز على حياته.إستنتجت الدراسة ان غالبية ضحايا الإنتحار ينجحون في الإجهاز على حياتهم من محاولتهم الأولى (الذكور87.76% والإناث (78.43% وأن العوامل الإقتصادية والمجتمعية المتدنية كانت السبب الرئيس للإنتحار تلتها الأسباب النفسية.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2016 (1)