research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The Effectiveness of Management Information Systems (MIS) and its impact on Governmental Organization Performance in Jouf Region of Saudi Arabia
فاعلية نظم المعلومات الإدارية وأثرها على أداء المنظمات الحكومية في منطقة الجوف بالسعودية

Loading...
Loading...
Abstract

The aim of this research is to find the impact of the efficiency of Management information systems (MIS) on the effectiveness of governmental organizations performance. To achieve the objective of the research, the analytical descriptive method was adopted. A questionnaire was designed consisting of (35) paragraphs, and the sample consisted of (200) individual. The research attemped to answer the following question: To achieve the objective of the research, the analytical descriptive method was adopted. A questionnaire was designed consisting of (35) paragraphs, and the sample consisted of (200) individual. The research tried to answer the following question: What is the actual utilization of modern administrative systems in focusing on auditors, Creativity and innovation, efficient operations and quality of service provided by government organizations.The results of the research indicate that: The effectiveness of management information systems leads to increased attention and focus on the auditors as well as increase the creativity and innovation in government organizations in addition to their positive impact on the efficiency of operations and the quality of services provided by governmental organizations in Jouf region of Saudi Arabia.

يهدف هذا البحث إلى التعرف على أثر كفاءة نظم المعلومات الإدارية على فاعلية أداء المنظمات الحكومية وتقييم واقع استخدام نظم المعلومات الإدارية الحديثة في المنظمات الحكومية بمنطقة الجوف ومساهمتها في تحقيق رسالة المنظمات الحكومية. لتحقيق هدف البحث تم إعتماد المنهج الوصفي التحليلي، وتم تصميم إستبانة مكونة من (35) فقرة، وتكونت عينة البحث من (200) مفردة، حاول البحث الإجابة على السؤال الاتي: ما واقع الاستفادة الفعلية من الأنظمة الادارية الحديثة في التركيز على المراجعين، وزيادة معدلات الإبداع والابتكار، وكفاءة العمليات وجودة الخدمة المقدمة من قبل المنظمات الحكومية. النتائج التي توصل اليها البحث تشير الى: أن فعالية نظم المعلومات الإدارية تؤدي الى زيادة الاهتمام والتركيز على المراجعين وكذلك زيادة معدلات الإبداع والابتكار في الأجهزة الحكومية بالإضافة إلى تأثيرها الإيجابي على كفاءة العمليات وجودة الخدمات المقدمة من قبل المنظمات الحكومية في منطقة الجوف بالمملكة العربية السعودية، وهذا يعني الحاجة إلى تحقيق أقصى استفادة من أنظمة الإدارة الحديثة في المنظمات الحكومية.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)