research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The Effect of Strategic Intelligence on the Process of Green Manufacturing An Explorative Study for the Managers Opinions of Sample of Mineral water factories at Dahuk Abstract:
دور الذكاء الاستراتيجي في عمليات التصنيع الأخضر دراسة استطلاعية لآراء المديرين في عينة من مصانع المياه المعدنية في محافظة دهوك

Author: هنار إبراهيم أمين
Journal: journal of Economics And Administrative Sciences مجلة العلوم الاقتصادية والإدارية ISSN: 2227 703X / 2518 5764 Year: 2014 Volume: 20 Issue: 77 Pages: 181-201
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

The studying trying to determine the role of Strategic Intelligence on the Process of Green Manufacturing of Sample of Mineral water factories at Dahuk city. The study submit a theoretical frame of Strategic Intelligence and Green Manufacturing, a supposed sample, had been set to reverye the nature of the relations and effect in the study Varity, the study depend on group of the main and branch concurring with the relations and effect between the Strategic Intelligence and Green Manufacturing to answer the following questions about research to problems: What are the relationships and effects between strategic Intelligence and Green Manufacturing in the under–study factories . The study had reached to a group of conclusions, the most important are:- The results of analyze shows positive relation between the strategic Intelligence and process of Green Manufacturing in the under–study factories . - The result of regression show the relations effect for strategic Intelligence and process of Green Manufacturing ..

تسعى هذه الدراسة إلى الكشف عن إمكانية تحديد دور الذكاء الاستراتيجي في عمليات التصنيع الأخضر في عينة من مصانع المياه المعدنية في محافظة دهوك، وقدمت الدراسة إطاراً نظرياً للذكاء الاستراتيجي والتصنيع الأخضر، وإطار ميداني يستهدف التعرف على طبيعة العلاقة والأثر بين الذكاء الاستراتيجي بوصفه متغيراً مستقلاً وعمليات التصنيع الأخضر بوصفها متغيراً معتمداً، وهو ما دفع إلى تكوين أنموذج افتراضي تضمن مجموعة من الفرضيات الرئيسة والفرعية التي تم اختبارها من خلال استخدام بعض وسائل التحليل الإحصائي للبيانات التي تم جمعها عن المصانع عينة الدراسة في محافظة دهوك. وبشكل عام تحاول الدراسة الإجابة على عدد من التساؤلات البحثية من أبرزها: -مدى وجود علاقة ارتباط وتأثير بين الذكاء الاستراتيجي وعمليات التصنيع الأخضر في المصانع عينة الدراسة ؟ كما وتوصلت الدراسة إلى عدد من الاستنتاجات النظرية والميدانية من أهمها:- وجود علاقة ارتباط وتأثير معنوية بين الذكاء الاستراتيجي وعمليات التصنيع الأخضر في مصانع عينة الدراسة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2014 (1)