research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
A Suggested Method of Detecting Multicollinearity in Multiple Regression Models
طريقة مقترحة لاكتشاف الازدواج الخطي في نماذج الانحدار المتعدد

Author: Abdalla M. EL-HABIL
Journal: TANMIAT AL-RAFIDAIN تنمية الرافدين ISSN: PISSN: 1609591X / EISSN: 2664276X Year: 2012 Volume: 34 Issue: 106 Pages: 7-21
Publisher: Mosul University جامعة الموصل

Loading...
Loading...
Abstract

In literature, several methods suggested for the detection of multicollinearity in multiple regression models, and one of the multicollinearity problems solutions is to omit the explanatory variables in the model, which cause the multicollinearity. In this paper, we concentrated on the extra sum of squares method as a suggested method that can be used for detecting multicollinearity. The method of extra sum of squares is applied to real data on the annually surveys about smoking were conducted by the American Federal Trade Commission (FTC). In this data, we detected multicollinearity, then we solved this problem by using the ridge regression and we got the new estimates of the new model without omitting any of the explanatory variables.

في الدراسات الأدبية، تم اقتراح العديد من الأساليب للكشف عن مشكلة الازدواج الخطي في نماذج الانحدار الخطي المتعدد، وكان من ضمن الحلول لهذه المشكلة هو حذف بعض المتغيرات المفسرة التي تتسبب في إيجاد مشكلة الازدواج الخطي من النموذج. في هذه الورقة البحثية، ركزنا على طريقة مجموع مربعات الانحدار كطريقة مقترحة يمكن استعمالها في اكتشاف الازدواج الخطي. ومن أجل ذلك قمنا بتحليل بيانات حقيقية صادرة عن المؤسسة الفيدرالية الأمريكية للتجارة والتي تعنى بعمل دراسات ميدانية سنوية عن التدخين، حيث تم اكتشاف الازدواج الخطي في النموذج المقدر، ثم بعد ذلك تم علاج تلك المشكلة باستخدام انحدار ردج دون حذف أي من المتغيرات المفسرة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2012 (1)