research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Using of ELISA Technique for Detection the Supplement Effects of Eruca sativa Leaves in Human Males Hormones
استعمال تقانة الاليزا في الكشف عن تاثير تناول اوراق الجرجير في مستوى الهرمونات الذكرية

Authors: Sudad Jasim Mohammed سداد جاسم محمد --- Ibtisam Fareed Ali ابتسام فريد علي
Journal: Diyala Journal For Pure Science مجلة ديالى للعلوم الصرفة ISSN: 83732222 25189255 Year: 2015 Volume: 11 Issue: 4 Pages: 11-16
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

This study was carried out to investigated the effect of Eruca sativa fresh on fertility potential,testosterone and progesterone hormone in human male. Sixteen male human were randomly divided into 4 group, control, group A, group B, and group C. each group comprising of 4 male divided into four age period. At the end of treatment period blood testosterone and progesterone concentration were in ensured by ELISA methods. Significant difference in blood testosterone concentration was observed in male group compared to the control group. The result of this study showed that Eruca sativa fresh leaves especially in higher doses could increase testosterone concentration in male human.

قد أجريت هذه الدراسة للتحقق من تأثير اوراق نبات الجرجير الطازج على الخصوبة. وتاثيره على هرمون التستيرون و البروجسترون في الجنس الذكري )الانسان(.تم اختيار ستة عشر من الذكور وتم تقسيمهم بشكل عشوائي إلى 4 مجاميع، مجموعه السيطرة، مجموعة A ، مجموعة B ، ومجموعة C. كل مجموعة تتألف من 4 ذكور مقسمون الى اربع مراحل عمريه.في نهاية فترة العلاج تم قياس تركيز هرمون التستوستيرون في الدم وتركيز هرمون البروجسترون بطريقه ELISA .واظهر اختلاف كبير في تراكيز هرمون التستوستيرون في الدم ولوحظ ذلك في مجموعة الذكور مقارنة مع مجموعة االسيطره. وقد أظهرت نتائج هذه الدراسة أن تأثير اوراق نبات الجرجير وخاصة في الجرعات العالية يمكن أنيزيد تركيز هرمون التستوستيرون في ذكور الإنسان.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2015 (1)