research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Purification of the Tigris River water using seeds extract of Al-Ruwag tree (Moringa oleifera Lamarck) cultivated in Iraq.
تطهير نهر دجلة بذور المياه باستخدام مستخلص من شجرة آل Ruwag (بان زيتوني لامارك) المزروعة في العراق.

Author: Esam J. Al-Kalifawi عصام الخليفاوي
Journal: Al-Kufa University Journal for Biology مجلة جامعة الكوفة لعلوم الحياة ISSN: 20738854 23116544 Year: 2016 Issue: Special Second International Scientific Conference for the Life Sciences Pages: 14-22
Publisher: University of Kufa جامعة الكوفة

Loading...
Loading...
Abstract

This study is the first in Iraq, in which the use of the Al-Ruwag tree seeds that were planted from seeds imported from Sudan and the age of the tree three years, and this is the second season of harvested bods. Al-Ruwag tree is very useful and all parts of the tree have potent medicinal value and seed has coagulant activity to remove the turbidity from water as a natural coagulant instead of chemical coagulant. In the present study preparation of dried seed powder of Al-Ruwag tree in many concentrations and that was treated with raw water. After treatment with raw water by Jar test, samples were analyzed for all the parameters such as pH, turbidity, TSS, and bacterial examination. The results of the present study showed that Al-Ruwag seed has more coagulant activity specific at concentration 10 and 15 percentage, in this concentration the turbidity values and total suspended solid were zero. The results of the present study demonstrated the of Al-Ruwag seeds extract was efficient against bacteria found in raw water. The concentration (1%, 2%, 3% and 5%) of Al-Ruwag seeds extract reduced the number of bacteria in raw water to about (93.75%, 95.5%, 99.37% and 99.68%) respectively. Whereas the concentration (10% and 15%) of Al-Ruwag seeds extract reduced the number of bacteria to 100% .We conclude from the current study that the Al-Ruwag seed is environmentally friendly, non-toxic and a natural coagulant, which is effective against the causes of water-borne diseases.

هذه الدراسة هي الأولى من نوعها في العراق، التي استخدام بذور شجرة آل Ruwag التي زرعت من بذور المستوردة من السودان وعمر الشجرة ثلاث سنوات، وهذا هو الموسم الثاني من مجلس ادارتها المقطوع. شجرة آل Ruwag مفيد جدا وجميع أجزاء الشجرة لها قيمة طبية قوية والبذور والنشاط تجلط الدم لإزالة العكارة من المياه بوصفها تجلط الدم الطبيعي بدلا من تجلط الدم الكيميائي. في إعداد الدراسة الحالية من مسحوق البذور المجففة لشجرة آل Ruwag في العديد من تجمعات وأنه تعامل مع المياه الخام. بعد العلاج مع الماء الخام عن طريق اختبار جرة، وقد تم تحليل عينات لجميع المعلمات مثل درجة الحموضة، التعكر، TSS، والفحص الجرثومي. وأظهرت نتائج الدراسة أن آل Ruwag بذور لديه المزيد من النشاط تجلط الدم معين في تركيز 10 و 15 مئوية، في هذا التركيز على القيم العكارة ومجموعه علقت صلبة كانت صفرا. أظهرت نتائج هذه الدراسة في جريدة Ruwag البذور استخراج كانت فعالة ضد البكتيريا الموجودة في المياه الخام. تركيز (1٪ و 2٪ و 3٪ و 5٪) من آل Ruwag البذور استخراج خفض عدد البكتريا في الماء الخام إلى حوالي (93.75٪، 95.5٪، 99.37٪ و 99.68٪) على التوالي. في حين أن تركيز (10٪ و 15٪) من آل Ruwag البذور استخراج خفض عدد البكتريا إلى 100٪ ونحن نستنتج من هذه الدراسة أن بذور آل Ruwag صديقة للبيئة، غير سامة، وتجلط الدم الطبيعي، الذي وهو فعال ضد مسببات الأمراض المنقولة عن طريق المياه.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2016 (1)