research centers


Search results: Found 4

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Article
مَزَاْعمُ للنَّصارى ذكرها القُرآنِ الكَريم

Author: كاظم عيدان احمد المحمدي
Journal: Anbar University Journal of Islamic Sciences مجلة جامعة الأنبار للعلوم الإسلامية ISSN: 20716028/27068722 Year: 2015 Volume: 7 Issue: 25 Pages: 225-265
Publisher: University of Anbar جامعة الانبار

Loading...
Loading...
Abstract

Allegations of Christians are many , their claims , and their falseness are more . There is no doubt these pretensions belong to them , because being these imputed claims reached us by the precious and knowing God , so it never accepts falsehood . These different and varied claims were formatted and made to serve their states , their future and their history . One of their clames that the Jesus is the son of God , but the almighty and Supreme God is far from , what they say and disproved , what they talk about . Also have said and claims that the people of the book ( ie. Christians & Jews ) only who have allocated in the way to guidance without any others , also they have claimed that ex-prophets of God ( Ibrahim , Ismail , Ishak & Yakub ) they were Jews and Christians , also they pretended that the paradise assume exclusive possession for them without any others , but the Supreme God replied all these claims are false and canceled them by frank Koranic verses in his holy book Koran .

مزاعم النصارى كثيرة وادعاءاتهم وزيفهم اكثر ولا مجال للشك في انتساب هذه المزاعم الى النصارى ، لان نسبتها اليهم قد وصلتنا من لدن عزيز خبير ، لا يأتيه الباطل اطلاقا . تنوعت هذه المزاعم واختلفت وصاغوها وجعلوها بنطاق يخدم حالهم ومستقبلهم وتأريخهم ، ومن مزاعمهم أن المسيح عليه السلام أبن الله – تعالى الله عما يقولون - ومن مزاعمهم ايضا ادعائهم بأن اهل الكتاب وحدهم من اختص بالهداية دون غيرهم ، وزعموا ان انبياء الله تعالى السابقين ( ابراهيم – اسماعيل – اسحاق – يعقوب – عليهم السلام ) كانوا هودا او نصارى ، وذهبوا بزعمهم ان الجنة حكرا لهم دون غيرهم ولكن الله تعالى رد على هذه المزاعم وابطلها بايات قرانية صريحة في كتابه العزيز


Article
لايوجد
تبايُنُ رأي السمين الحلبي ( ت 756هــ ) وتَقَوُّلاتُه في رُدُوْدِهِ النحويَّة في باب الحروف في كتابه ((الدر المَصُون)) على الزمخشري (ت 538هـ)

Author: أ.م.د. علاء كاظم جاسم قاسم كاظم حسن العبادي قاسم كاظم حسن العبادي
Journal: journal of Human Sciences مجلة العلوم الانسانية ISSN: 19922876/25239899 Year: 2019 Volume: 26 Issue: 3 Pages: 794-818
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

Al Sameen Al Halabi's objected in his book (Al Durr Al Masoun ) some of the directives of al-Zamakhshari (538 AH) in the Qur'aan and he ansered some of his views. We found Al Sameen Al Halabi's sometimes rejecting what he proves,denying the Qur'anic guidance of the Zamzarchi and confirming him in another place. and may be attributed an opinion to him and it is not intended, And in his advanced same book. we have settled for the letters to prove this issue. so we took her a field to study, Hence the title of the research: {The variance opinion of the Al sameen Al Halabi's ( 756 AH ) and his allegations in his grammatical responses in the chapter of letters in his book ((Al-Durr Al-Masoun)) on Al-Zamakhshri (538 AH)}Which prompted us to this address is his new subject did not find - within the limits of our knowledge - to follow the discrepancy and this claim in the responses of Al Sameen Al Halabi's grammatical on Zamakhshari.The research has been on Preface, two chapters and Conclusion. The Preface was characterized by a statement of the concept of variance, claim and response, As for the first

اعترض السمين الحلبي (ت756هــــ) في كتابه (( الدرّ المَصُوْن)) على بعض توجيهات الزمخشري(ت538هـــ) القرآنية فردَّ عليه جملةً من آرائه ، وقد وجدنا السمين أحيانًا ينفض ما يغزل، فينكر توجيهًا قرآنيًّا للزمخشري حينًا، ويُثبتْهُ في موطن آخر، وقد ينسب رأيًا له وهو غير مراد، وفي كتابِه المُتقدِّمِ نفسِه، وقد اكتفينا بالحروف لإثبات هذه المسألة ، فاتخذناها ميدانًا للدراسة، ومن هنا كان عنوان البحث : (تبايُنُ رأي السمين الحلبي ( ت 756هــ ) وتَقَوُّلاتُه في رُدودِه النحويّة في باب الحروف في كتابه ((الدر المَصُوْن)) على الزمخشري (ت 538هـ) ، والذي دفعنا لهذا العنوان هو جدَّتُه فلم نجدْ – في حدود اطلاعنا- مَنْ تتبع ذلك التبايُن وهذا التقوُّل في ردود السمين الحلبي النحوية على الزمخشري والمنهج الذي اعتمدناه في دراستنا هو المنهج الوصفي التحليلي، وذلك بإدراج رأي الزمخشري ، ومن ثم إيراد ردِّ السمين الحلبي، ومن ثم مفاتشة المسألة في كتب النحاة والمفسرين، ونقوم بعدها بالنقد النحوي مما تقدَّم بيانه ، ومُبيِّنينَ تبيايُن السمين الحلبي أو تقُّولاته ، وقد قام البحث على توطئة ومبحثين وخاتمة، واختصت التوطئة ببيان مفهوم التبايُن والتقُّول والردِّ، وأما المبحث الأول فاختص بالحروف العاملة، واعتنى المبحث الثاني بالحروف غير العاملة ، وخَلصَ البحْثُ إلى جملة نتائج حرَّرْناها خاتمةً .


Article
The promised land in the zionist movies
أرض الميعاد في السينما الصهيونية

Author: Adnan A.Muslih عدنان عبد الرزاق مصلح
Journal: Journal of the Center Palestine Studies مجلة مركز الدراسات الفلسطينية ISSN: 18195571 Year: 2008 Issue: 8 Pages: 144-156
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

We have exploited the Zionist cinema as an instrument ingenious promote their propaganda, it was confirmed Zionism through cinema films relied particularly on the biblical narrative and traditions of Judaism and employ the best recruitment and exaggerated manner in order to play the chord trend religious and most focused upon these films the idea of ​​"chosen people" and eligibility in Promised Land, from the Nile to the Euphrates, but he soon showed promise maligned films lie promised land ..

لقد استغلت الصهيونية السينما كآلة بارعة بالترويج لدعاياتها ، فقد أكدت الصهيونية من خلال السينما على أفلام اعتمدت بصورة خاصة على القصص التوراتية والموروثات اليهودية وتوظيفها أفضل توظيف وبشكل مبالغ من أجل اللعب على وتر النزعة الدينية وأكثر ما ركزت عليه هذه الأفلام فكرة " الشعب المختار" وأحقيته في أرض الميعاد ، من النيل إلى الفرات ، إلا انه سرعان ما ظهرت أفلام تكذب الوعد المفترى بأرض الميعاد.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (4)


Language

Arabic (2)

Arabic and English (2)


Year
From To Submit

2019 (1)

2015 (1)

2010 (1)

2008 (1)