research centers


Search results: Found 3

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Article
Eugene O'Neill's The Emperor Jones in the Context of Magic Realism
دراسة مسرحية الامبراطور جونز في سياق الواقعية السحرية

Loading...
Loading...
Abstract

This study aims at showing Eugene O'Neill's attempt to find a medium which satisfies his needs as a dramatist. At the beginning of his career, he began as a writer of realistic plays. But his attempts to find answers to all the big questions in life made him believe that he should try to put in his plays exaltation and an urge towards life which is derived from dream- like realms. Therefore, and without him knowing that, he produced anew dramatic trend that might be read in the context of magic realism.

ترمي هذه الدراسة إلى عرض محاولات يوجين أونيل لإيجاد وسيلة ترضي حاجاته ككاتبٍ مسرحي.كتبَ أونيل في بدايةِ مهنته المسرحيات الواقعية؛ ولكن محاولاته لإيجاد الإجابة عن كل الأسئلة المتعلقة في الحياة، جعلته يعتقد بأنه لا بد من أن يُدخل في مسرحياتهِ كلاً من الشعور المفرط والاندفاع نحو الحياة والمُستمدينِ من الأحلام. وبناءاً على ذلك، ومن دونما قصد منه، فقد أنتج أونيل شكلا دراميا جديداً يكاد إلى الواقعية السحرية أقرب.


Article
The Revolutionary Spirit In LeRoi Jones ' Dutchman
الروح الثورية في مسرحية الرجل الهولندي للكاتب ليروي جونز

Author: Instructor Marwan K. Muhammed مروان خالد محمد
Journal: Journal of Al_Anbar University for Language and Literature مجلة جامعة الانبار للغات والاداب ISSN: 20736614 Year: 2012 Issue: 7 Pages: 216-224
Publisher: University of Anbar جامعة الانبار

Loading...
Loading...
Abstract

Literature is a revolution in the sense that it motivates people to think, see and then speak. That is the aim of literature which is to stimulate people to revolt against what is corrupted and wrong in society. LeRoi Jones ( Imamu Amiri Barka ) (1934) is one of black writers who employs his literary talent to defend his nationality. Throughout his works, he tries to show the racial discrimination towards black people in a society which values white ethics as superior over black inferiority.

الأدب هو ثورة بمعنى أنه يحفز الناس على الثورة ثم الرؤية ومن ثم الكلام. وهذا هو هدف الأدب الذي يستميل الناس إلى الثورة والتمرد ضد كل ما هو فاسد وخطا بالمجتمع. لي روي جونز المسمى امامو أميري بركة هو احد الكتاب السود الذي وظف موهبته الأدبية للدفاع عن جنسيته . من خلال أعماله حاول بيان التميز العنصري الذي يكنه المجتمع ضد السود ذلك المجتمع الذي يقيم أخلاقيات البيض كقيمة عليا على دونية السود.


Article
GUILT, BETRAYAL, AND SELF-DECEPTION IN ARTHUR MILLER’S ALL MY SONS AND DEATH OF SALESMAN

Authors: Raad Kareem Abd-Aun --- Zaineb Raad Muhsin
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2014 Volume: 22 Issue: 6 Pages: 1359-1373
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

Arthur Miller’s plays depict the human tendency of self-deception, betrayal and guilt which leads to the deterioration and the collapse of human values. The intensity of these elements may vary but they run through all of his plays. In All My Sons, Joe, a selfish businessman, in order to save his business from ruin, supplies defective cylinder heads to the American Air Force which results in the death of 21 fighter plane pilots. Joe atones for his crime by committing suicide. In Death of Salesman, the central subject is the collapse of dreams and false nature of protagonist which bring about not only his own ruin but also that of his family. The play also shows the contradicting feelings of self-deception, betrayal and guilt which speed Willy to his demise. According to Miller, the American Dream creates false hopes that prevent people from being proud of what they have accomplished to make their lives better than they would be elsewhere, and eventually fail at achieving anything.

تصور مسرحيات آرثر ميللر ميل الإنسان نحو خداع الذات والخيانة والشعور بالذنب والذي يقود إلى تدهور وإنهيار القيم الإنسانية. وقد تختلف حدة هذه العناصر لكنها موجودة في كل مسرحياته. ففي مسرحية كل أبنائي، يقوم رجل الأعمال الأناني جو ببيع إسطوانات محرك تالفة للقوة الجوية الأميركية لأجل إنقاذ عمله من الإنهيار مما يؤدي إلى موت 21 طياراً. يكفر جو عن ذنبه بالإنتحار. أما في مسرحية موت بائع متجول، فأن الموضوع الرئيس هو إنهيار الحلم والطبيعة الكاذبة للبطل المسرحي والتي لا تسبب دماره وحسب بل دمار عائلته. فالمسرحية تظهر المشاعر المتظاربة من خداع الذات والخيانة والشعور بالذنب التي تعجِّل بولي نحو نهايته. وطبقاً لميللر،فإن الحلم الأميركي يخلق أمالاً كاذبة تمنع الأشخاص من أن يكونوا فخورين بما يحققون لأجل جعل حيواتهم أفضل مما ستكون عليه في مكانٍ آخر، ويفشلون في تحقيق أي شيءٍ في النهاية.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (3)


Language

English (2)

Arabic (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

2012 (1)

2011 (1)