research centers


Search results: Found 3

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Article
Exploring Impoliteness Strategies in Arthur Miller’s Death of a Salesman: A Stylistic Study

Author: Isa Atallah Salman
Journal: Al-Adab Journal مجلة الآداب ISSN: 1994473X Year: 2019 Issue: 129 Pages: 77-90
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

The current study is mainly intended to explore linguistic realizations of impoliteness strategies employed in speeches uttered by the characters in Death of a Salesman written by the American playwright, Arthur Miller. Occurrences of impoliteness strategies in the data are searched for and then quantitatively counted. Ninety-five impolite speeches are extracted as the data and analysed in terms of Culpeper’s model (1996) so as to unwrap the aesthetic function of language. The analysis reveals that the most dominant impolite speeches are mirrored by positive impoliteness (utilizing taboo words) which constitute 37% followed by bald impoliteness constituting 21%, negative impoliteness (invading the other’s space) constituting 9.5%, sarcasm or mock impoliteness constituting 6.32%, negative impoliteness (scorn or ridiculous) constituting 6.32%, negative impoliteness (associating the other with a negative aspect explicitly) constituting 5.3%, positive impoliteness (calling the other names) constituting 4.22%, positive impoliteness (inappropriate identity markers) and (disassociating from the others) constituting 3.17% and withhold politeness (being silent) and (failing to thank) constituting 1%, respectively. The findings show a manifestation of lack of edification and morality during the characters’ interaction. The characters’ disharmony and mutiny move the plot of the drama forward and tandem evoke the interest of the audience. Accordingly, the study significantly concludes that such characters’ unfriendly interaction, profanity and disequilibrium reflect the domestic and social severity of life and the psychological persecution due to the middle-class anxieties during the postwar II period in America which are liable to be highlighted via a thought-provoking dramatic embodiment.

تهدف هذه الدراسة بشكل أساسي إلى كشف الادراكات اللغوية لاستراتيجيات عدم التهذيب المستعملة في الالفاظ التي نطقت بها شخصيات مسرحية (موت بائع متجول) للكاتب المسرحي الأمريكي آرثر ميلر. و من ثم البحث عن حالات ورود الاستراتيجيات غير المهذبة في بيانات ثم احصائها كمياً, و استخراج خمسة وتسعين لفظا غير مهذب, و تحليل هذه الالفاظ طبقا لنموذج كولبيبر (1996), من اجل ابراز الوظيفة الجمالية للغة. و لعل التحليل يكشف عن هيمنة الالفاظ السائدة في البيانات, و التي تتسم بعدم التهذيب الإيجابي و ذلك ب (استعمال الفاظ محضورة) و شكلت نسبتها الاحصائية 37٪ , و يليها عدم التقارب الذي يشكل 21٪ ، في حين شكلت الالفاظ غير المهذبة و التي اتسمت بسلبيتها و مصداقها (الاعتداء على حرية الآخر) ما يقارب 9.5٪ ، و من جانب اخر شكلت الفاظ السخرية و الذكاء الوهمي نسبة مقدارها 6.32٪ ، و كذلك نجد بروز ظاهرة عدم التهذيب السلبي و الذي مثلته اشكال (الازدراء و السخرية) و قد شكلت نسبة 6.32٪ ، و عدم التهذيب السلبي (ربط الآخر بالجانب السلبي بشكل صريح) شكلت نسبة 5.3٪ ، كما و شكلت ظاهرة قلة الإيجابية و تمظهرت بمظهر (النداء بأسماء الأخرين) نسبة 4.22٪ ، و كذلك تجسدت ظاهرة قلة الايجابية بمظاهر اخرى اهمها: (الهوية غير الملائمة) و (الفصل عن الآخرين) و كانت نسبتها ما يقارب 3.17٪ فيما شكلت ملامح اخرى اهمها حجب المداراة (الإنصات) و (عدم الشكر) نسبة 1٪. و هذه النتائج باختلاف نسبها مثلت بشكل واضح و جلي انتاج خطاب يفتقر الى وعي في التعامل التنويري والأخلاقي بين الشخصيات من خلال قنواتها التواصلية فهناك تنافر وتمرد بين شخصيات المسرحية و لعلها عناصر اسهمت بشد المتلقي نحو المسرحية. و اظهرت لنا المسرحية ان هناك تفاعلا تعوزه روح الود بين شخصيات المسرحية مثلته الالفاظ النابية التي خلقتها حياتهم غير المستقرة على المستوى الاجتماعي و السياسي مما ولد اضطهادا نفسيا قاسته الطبقة الاجتماعية الوسطى خلال مدة الحرب العالمية الثانية في امريكا و التي جسدها المسرح الدرامي المثير للتفكير.


Article
A Psychoanalysis of Arthur Miller's Death of a Salesman in Terms of Cathy Caruth's Theory PTSD

Author: Ansam Ali Flefil Al-Hussainawy
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2019 Volume: 27 Issue: 5 Pages: 289-300
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

The field of psychoanalysis is an enormous domain to study and analyze related literary works especially in the genre of psychic trauma as this of close connection with the nature of human beings. Accordingly, the modern American theorist Cathy Caruth (b.1955) endows the psychoanalytic theories with Posttraumatic Stress Disorder theory (PTSD) in which the focus is on the revelation of trauma after passing with a period of experience in which there are editing, filtering, inserting imagination, metaphorical expressions, using defensive mechanism, and alike. The American dramatist Arthur Miller's Death of a Salesman (1949) is the sample of this study in which the character of Willy Loman, a salesman, is the case on which Caruth's PTSD is studied. Therefore, the aim of this study is to analyze the character of the protagonist psychologically in terms of the main symptoms or principles of the selected theory. The major line of the study is based on several questions including: (1)What are the main principles of Caruth's theory found in the selected play? (2) How far is the protagonist depicted with the sample theory? (3) Is there a connection between the chosen play and the depended theory? In significance, this paper is expected to serve the field of literature by dealing with the art of drama and the field of psychology by focusing on the mentioned theorist and her theory, as well as it shows the connection between those two fields. Structurally, the study begins with an introduction illustrating the theorist and her theory on the one hand and the playwright and his play, on the other hand. Then it analyses the play according to the chosen theory. The conclusion sums up the main findings.

يعد مجال التحليل النفسي مجالًا هائلاً لدراسة وتحليل الأعمال الأدبية ذات الصلة وخاصة في نوع الصدمات النفسية، لما لذلك من ارتباط وثيق بطبيعة البشر. وفقًا لذلك، زودت المنظرة الأمريكية الحديثة كاثي كاروث (مواليد 1955) نظريات التحليل النفسي بنظرية اضطراب ما بعد الصدمة التي ينصب التركيز فيها على الكشف عن او استرجاع الصدمة بعد اجتيازها لفترة من الخبرة التي يتم فيها تحرير, تصفية وادخال الخيال والتعبيرات المجازية باستخدام آلية دفاعية و ماشابه. عينة هذه الدراسة هي مسرحية موت بائع متجول (1949) للكاتب المسرحي الأمريكي آرثر ميلر والتي تكون فيها شخصية ويلي لومان، البائع، هي الحالة التي عليها تدرس نظرية اضطراب ما بعد الصدمة لكاروث. لذلك، فإن الهدف من هذه الدراسة هو تحليل شخصية البطل نفسيا وفقا لأعراض أو مبادئ النظرية المختارة. يعتمد الخط الرئيسي للدراسة على عدة أسئلة منها: (1) ما هي المبادئ الرئيسية لنظرية كاروث الموجودة في المسرحية المختارة؟ (2) إلى أي مدى يتم تصويرالبطل وفق النظرية؟ (3) هل هناك علاقة بين المسرحية المختارة والنظرية المعتمدة؟ في الأهمية، من المتوقع أن تخدم هذه الورقة مجال الأدب من خلال التعامل مع فن الدراما, ومجال علم النفس من خلال التركيز على المنظرة المذكورة ونظريتها، وكذلك توضح هذة الدراسة العلاقة بين هذين المجالين. من الناحية التركيبية، تبدأ الدراسة بمقدمة توضح كاروث ونظريتها من جهة, والكاتب المسرحي ومسرحيته من ناحية أخرى. ثم تحلل المسرحية وفقا للنظرية المختارة. يلخص الاستنتاج النتائج الرئيسية.


Article
GUILT, BETRAYAL, AND SELF-DECEPTION IN ARTHUR MILLER’S ALL MY SONS AND DEATH OF SALESMAN

Authors: Raad Kareem Abd-Aun --- Zaineb Raad Muhsin
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2014 Volume: 22 Issue: 6 Pages: 1359-1373
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

Arthur Miller’s plays depict the human tendency of self-deception, betrayal and guilt which leads to the deterioration and the collapse of human values. The intensity of these elements may vary but they run through all of his plays. In All My Sons, Joe, a selfish businessman, in order to save his business from ruin, supplies defective cylinder heads to the American Air Force which results in the death of 21 fighter plane pilots. Joe atones for his crime by committing suicide. In Death of Salesman, the central subject is the collapse of dreams and false nature of protagonist which bring about not only his own ruin but also that of his family. The play also shows the contradicting feelings of self-deception, betrayal and guilt which speed Willy to his demise. According to Miller, the American Dream creates false hopes that prevent people from being proud of what they have accomplished to make their lives better than they would be elsewhere, and eventually fail at achieving anything.

تصور مسرحيات آرثر ميللر ميل الإنسان نحو خداع الذات والخيانة والشعور بالذنب والذي يقود إلى تدهور وإنهيار القيم الإنسانية. وقد تختلف حدة هذه العناصر لكنها موجودة في كل مسرحياته. ففي مسرحية كل أبنائي، يقوم رجل الأعمال الأناني جو ببيع إسطوانات محرك تالفة للقوة الجوية الأميركية لأجل إنقاذ عمله من الإنهيار مما يؤدي إلى موت 21 طياراً. يكفر جو عن ذنبه بالإنتحار. أما في مسرحية موت بائع متجول، فأن الموضوع الرئيس هو إنهيار الحلم والطبيعة الكاذبة للبطل المسرحي والتي لا تسبب دماره وحسب بل دمار عائلته. فالمسرحية تظهر المشاعر المتظاربة من خداع الذات والخيانة والشعور بالذنب التي تعجِّل بولي نحو نهايته. وطبقاً لميللر،فإن الحلم الأميركي يخلق أمالاً كاذبة تمنع الأشخاص من أن يكونوا فخورين بما يحققون لأجل جعل حيواتهم أفضل مما ستكون عليه في مكانٍ آخر، ويفشلون في تحقيق أي شيءٍ في النهاية.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (3)


Language

English (2)

Arabic (1)


Year
From To Submit

2019 (2)

2014 (1)