research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Infection of Enterobius vermicularis and its relationshipe with Psychological and behavioural patternes among children. “ Adignostic study on Basrahُs governer
الاصابة بالديدان الدبوسية Enterobius vermicularis , وعلاقته بالوضع النفسي والسلوكي عند الأطفال .

Loading...
Loading...
Abstract

The Enterobius vermicularis is one of the nematode which is widly spread all over the world, mainly in the cool places unlike other worms where they live in tropical areas.This parasite is available among low- socio – economic status families, orphan homes and mentally care houses, as well as it is spread among children and adolecenses of both sexes ( male and female). This nematode is characterized with bright white color and moves actively through the digestive tract from the stomach to the anus.

تعتبر الدودة الدبوسية من الديدان الأسطوانية الواسعة الانتشار في جميع أنحاء العالم , وعادة ما تنتشر في المناطق المعتدلة , ومختلفة في ذلك عن معظم الديدان وجودها في المناطق الاستوائية .ويوجد الطفيلي في الطبقات الاجتماعية من ذوي الدخل المنخفض , وفي دور الأيتام , والمصحات العقلية , إلا أنه أكثر انتشاراً عند الأطفال والمراهقين , ومن كلا الجنسين , الذكور والإناث , حيث أن لون هذه ـ الديدان هو الأبيض المتلألئ , ذو حركة نشيطة وفعالة . إذ أنها عادة ما تتحرك على طول القناة الهضمية من المعدة إلى فتحة الشرج متعلقة بالطبقة المخاطية .

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2009 (1)