research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
A Genetic Aproach for Automated Image Generation: Grayscale Image Generation

Authors: Aminna Dahim Aboud --- Bara'a Ali Attea
Journal: Journal of Engineering مجلة الهندسة ISSN: 17264073 25203339 Year: 2005 Volume: 11 Issue: 2 Pages: 393-403
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Non photorealistic rendering is a new research field in the areas of computer graphics. The goal is to give a more natural feel to computer generated images, by simulating various artistic techniques and to give the sense of an image without reproducing it. In this paper, we present a new evolutionary approach to non-photorealistic rendering of 2D black/white and grayscale images. The goal is to generate a painting that is close to a given input images. This problem can be formalized as a high-dimensional optimization problem, with local minima. We have developed a genetic algorithm that modifies the traditional uniform crossover to spread out vital genes at the expense of lethal genes rather than exchanging them between matting parents. A vital or lethal gene can be determined via a threshold field associated with each pixel gene that indicates the distance between a chromosome gene and the corresponding input image pixel. The proposed evolutionary painting framework demonstrates good results and achieves reasonable convergence.

تعتبر طريقة اداء التصوير غير حقيقي من حقول البحث الجديدة في مجال رسوم الحاسوب. الهدف هو اعطاء امكانية اكبر لتوليد الصور عن طريق الحاسوب بواسطة محاكاة تقنيات فنية مختلفة و اعطاء مشهد الصورة بدون اعادة توليدها. في هذا البحث تم تمثيل طريقة تقدمية جديدة للتصوير غير الحقيقي للصور الابيض والاسود والرمادية الممثلة بشكلى مصفوفة ثنائية الابعاد. الهدف هو توليد رسم قريب من الصور المعطاة. هذه المشكلة ممكن صياغتها من المشاكل الامثلية المتعددة الابعاد التي تحتوي على نهايات سفلى.تم بناء خوارزمية جينية التي تعدل التزاوج المنتظم التقليدي لنشر الجينات الحيوية على حساب الجينات الميتة بدلا عن تبديل هذه الجينات بين الاباء المتزاوجة. يمكن تحديد الجين كونه حيوي او ميت بواسطة قيمة فاصلة مرتبطة مع كل جين مفرد والتي تعطي المسافة بين الجين للكروموسوم مع ما يقابله من قيمة مفردة في الصورة. الرسام التقدمي المفترض اثبت نتائج جيدة والتي تحقق تقارب معقول مع الصور المعطاة.


Article
Modified Blowfish Algorithm for Image Encryption using Multi Keys based on five Sboxes
تعديل لخوارزمية السمكة المنتفخة لتشفير الصور باستخدام مفاتيح متعددة بالاعتماد على خمسةSboxes

Authors: Nada Hussein M. Ali ندى حسين محمد علي --- Suaad Ali Abead سعاد علي عبيد
Journal: Iraqi Journal of Science المجلة العراقية للعلوم ISSN: 00672904/23121637 Year: 2016 Volume: 57 Issue: 4C Pages: 2968-2978
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

In this paper, a new modification was proposed to enhance the security level in the Blowfish algorithm by increasing the difficulty of cracking the original message which will lead to be safe against unauthorized attack. This algorithm is a symmetric variable-length key, 64-bit block cipher and it is implemented using gray scale images of different sizes. Instead of using a single key in cipher operation, another key (KEY2) of one byte length was used in the proposed algorithm which has taken place in the Feistel function in the first round both in encryption and decryption processes. In addition, the proposed modified Blowfish algorithm uses five Sboxes instead of four; the additional key (KEY2) is selected randomly from additional Sbox5, the fifth Sbox is formed in GF(28) and it is variable to increase the complexity of the proposed algorithm. The obtained results were tested using many criteria: correlation criteria, number of pixels change rate (NPCR) and mean square error (MSE). These tested factors were approved by the output results which demonstrated that the correlation of image elements in the proposed algorithm was significantly reduced during the encryption operation. Also, the algorithm is very resistant to attempts of breaking the cryptographic key since two keys were used in the encryption/ decryption operations which lead to increase the complexity factor in the proposed algorithm.

في هذا البحث، اقترح تعديل جديد لتعزيز مستوى الأمان في خوارزمية السمكة المنتفخه.هذه الخوارزمية تعتبرمن ذوات المفاتيح المتناظرة والمتغيرة الاطوال,وذات 64 بت كتلية الشفرات. والهدف من هذا النهج الجديد والذي يتم تنفيذه باستخدام الصور الرمادية ذات أحجام مختلفة، هو لزيادة صعوبة تكسير الرسالة الأصلية التي من شأنها أن تؤدي إلى تكون آمنة ضد نوع الهجوم الغير مخول به. فبدلا من استخدام مفتاح واحد في عملية التشفير، تم استخدام مفتاح آخر (KEY2) يتكون طوله من بايت واحد في الخوارزمية المقترحة والتي تم التحديث فيها في دالة Feistel في الدورة الأولى في كل من عمليات التشفير وفك التشفير. وبالإضافة إلى ذلك، تستخدم خوارزمية السمكة المنتفخة المقترحة خمسة Sboxes بدلا من أربعة. يتم تحديد مفتاح إضافي (KEY2) بشكل عشوائي من Sbox5 الاضافية، ويتم تشكيل Sbox الخامس في GF (28) ويكون متغير وذلك لزيادة تعقيد الخوارزمية المقترحة. تم اختبار النتائج التي تم الحصول عليها باستخدام العديد من المعايير: معايير الارتباط، ونسبة عدد البكسل المتغيرة (NPCR) ومعدل مربع الخطأ . (MSE)وتم التأكد من خلال الاختبار لهذه العوامل من قبل نتائج الإخراج التي أثبتت أن الترابط بين عناصر الصورة في التقنية المقترحة انخفض بشكل ملحوظ خلال عملية التشفير. وأيضا، فإن هذا النظام مقاوم لمحاولات كسر مفتاح التشفير وذلك لاستخدام مفتاحين في عمليات التشفير / فك التشفير التي تؤدي إلى زيادة عامل تعقيد في الخوارزمية المقترحة.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2016 (1)

2005 (1)