research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Indication of rhythmic structure in speeches Sayeda Zeinab (peace be upon her)
دلالة البنية الإيقاعية في خطب السيدة زينب (عليها السلام)

Loading...
Loading...
Abstract

Talking to like about the place of nymph Zainab (AS), because mention of radiation spiritual reflected on all of the income to him, as we see scientist knowledgeable, and parameter updated, which teach women, and tells them men, and we see the rebel combatant who left home and joined up with Imam Hussein ( p), and we see Fiancee which improvise in front of the masses of Kufa, in the Council of Ibn Ziad, and the Council of increases, where the men of judgment, Ibkmt mouths and incapacitated minds, no doubt that the independence of any words with certain letters in her speeches, earning them a taste of audio-derived nature of nature sounds and Ngmha and Jursha which suggests the impact of the special concert, extrapolates from the inclusion of letters each to the others, and here it is clear aim of the study highlight the level of the voice, and the importance of the qualities of characters in the embodiment of acts and events, aspect voice is based mainly on rhythm and melody voice, through consistency is strange that we see in the juxtaposition and symmetry contextual to Vote , a director and a recipe, and signatories to suggest these voices in photography

إن الحديث ليحلو عن مقام الحوراء زينب (ع)، لما في ذكرها من إشعاع روحي ينعكس على كل من دخل إليه، فنراها العالمة العارفة، والمعلَّمة المحدَّثة، التي تعلم النساء، ويروي عنها الرجال، ونراها الثائرة المجاهدة التي غادرت بيتها والتحقت بركب الإمام الحسين(ع)، ونراها الخطيبة التي ترتجل أمام جماهير الكوفة، وفي مجلس ابن زياد، ومجلس يزيد، حيث رجالات الحكم، أبكمت الأفواه وأعجزت العقول، ولا شك أن استقلال أية كلمة بحروف معينة في خطبها اكسبها ذائقة سمعية تستمد طبيعتها من طبيعة الأصوات ونغمها وجرسها التي توحي بوقع موسيقي خاص، يستنبط من ضم الحروف بعضها إلى البعض الآخر، وهنا يتضح هدف الدراسة في إبراز المستوى الصوتي، وأهمية صفات الحروف في تجسيد الأفعال والأحداث، فالجانب الصوتي يقوم أساسا على الإيقاع والنغم الصوتي، من خلال التناسق العجيب الذي نشاهده في التجاور والتماثل السياقي للأصوات، مخرجا وصفة، وموقعيه هذه الأصوات في الإيحاء والتصوير

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2013 (1)