research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
The analgesic effects of L-arginine and its antagonist L-NAME in mice
التأثيرات التسكينية للأرجنين ومضاده L-NAME في الفئران

Loading...
Loading...
Abstract

L-arginine-Nitric oxide pathway plays an important role in a series of neurobiological functions underlying behaviors including analgesic effect and has shown a role in pain feeling which is a mediator with modulation effect in dorsal root of ganglionic neurons of spinal cord. The goal of the present study is to clarify the influence of L-arginine-mediated nitric oxide (NO) on pain arbitration in both sexes of mice. The reactive time to thermal stimulus, latency period, tail withdrawal and the number of foot licking and flinching in hot plate test, tail flick and formalin tests were recorded. The results showed that L-NAME (nitric oxide synthase inhibitor) has had an antinociceptive activity demonstrated as prolonged reactive time to thermal stimulus, latency period for tail withdrawal and decreasing the number of foot licking and flinching in hot plate, tail flick and formalin tests. These findings might be attributed to that intensity of pain feeling is intercede due to interference of sex hormones in both sexes of mice. In addition, from the results of L-NAME on pain sensation, it may be concluded that L-arginine-nitric oxide pathway is extravital in male in comparison with female in pain sensation.

يلعب مسلك أل-ارجنين-أوكسيد النتريت دور مهم في الوظائف العصبية الحيوية ومنها السلوكيات التي تتضمن التأثيرات التسكينية فيلعب دوراً في الشعور بالألم حيث أظهر تأثيراً وسيطاً وتوليفياً في الجذر الظهري لأعصاب الحبل الشوكي العقيدية. تهدف الدراسة إلى توضيح تأثير أل-أرجنين وسيط أوكسيد النتريت في توليف الألم في كلا جنسي الفئران. سجل كل من الوقت الفعال للاستجابة الحرارية والفترة الفعالة لسحب الذيل وتقليل عدد مرات الإجفال ولعق القدم في اختبارات الصفيحة الساخنة كذلك تحريك الذيل والفورمالين لإدراك الألم.لوحظ من نتائج التجربة: أن L-NAME يمتلك الفعالية المضادة للألم حيث لوحظت من خلال إطالة الوقت الفعال للاستجابة الحرارية والفترة الفعالة لسحب الذيل وتقليل عدد مرات الإجفال ولعق القدم في اختبارات الصفيحة الساخنة وتحريك الذيل والفورمالين. عزيت هذه النتائج إلى اختلاف درجة الشعور بالألم بين ذكور وإناث الفئران بسب تداخل الهرمونات الجنسية في هذا التأثير. إضافة إلى ذلك ونتيجة لتأثير L-NAME قد تختلف درجة الشعور بالألم نتيجة اختلاف فرط حيوية الإحساس بالألم في الذكور أكثر منه في الإناث.


Article
The effect of L-arginine and its antagonist L-NAME and Methylene blue on sensory and cognitive function in mice
تأثيرات ال-ارجنين ومضاداته L-NAME وMethylene blue على الوظائف التحسسية والإدراكية في الفئران

Loading...
Loading...
Abstract

The present study was done to focus light on possible enhancement of the functional performance of male mice and female in neuronal behaviors by using L-arginine as a precursor of nitric oxide (NO). The results showed increase of latency period to reach the novel object in L-arginine treated groups and decrease in both L-NAME and methylene blue treated groups in both periods of treatment (15 and 30) days and were more prominent in male than in female mice as compared with control groups. Similar results were observed in passive avoidance latency period to enter the dark compartment. There was a reduction in latency period to reach the alternative arm of T-maze test in L-arginine treated groups and increase in both L-NAME and methylene blue treated groups in both periods of treatment (15 and 30) days in both genders. It could be concluded that L-arginine-NO pathway plays an important role in improving memory in male more than female mice.

أنجزت الدراسة الحالية لتسليط الضوء على إمكانية تسريع الإنجاز الوظيفي لذكور وإناث الفئران في السلوكيات العصبية باستخدام ال-أرجنين كواهب لأوكسيد النتريت (NO).أظهرت النتائج زيادة في الوقت الفعال للوصول إلى الهدف الغريب غير المألوف في المجاميع المعالجة بال-أرجنين ونقصان في كلا مجاميع المعالجة بالـL-NAME والـmethylene blue في كلا فترتي المعالجة (15 و30) يوم، وكانت أكثر جلياً في الذكور مقارنة في إناث الفئران مقارنة بمجاميع السيطرة. لوحظت نفس النتائج في الفترة الفعالة للتجنب السلبي passive avoidance للدخول للحجيرة المعتمة. هناك اختزال في الفترة الفعالة للوصول إلى الذراع البديل في اختبار T-maze في المجاميع المعالجة بال-أرجنين وزيادة في كلا المجاميع المعالجة بالـL-NAME وmethylene blue في كلا فترتي المعالجة (15 و30) يوم وفي كلا الجنسين. من الممكن أن نستخلص أن مسلك ال-أرجنين-أوكسيد النتريت ذو فرط حيوية في تحسين الذاكرة في الذكور أكثر منه في إناث الفئران.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic and English (2)


Year
From To Submit

2012 (2)