research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Comparison between the Wavelet Model and the Modulation Components for Speaker Recognition
مقارنة بين نموذج التحويل المويجي والمكونات اللحظية في تحديد الشخص المتكلم

Author: Tariq A. Hassan طارق احمد حسن
Journal: Iraqi Journal of Information Technology المجلة العراقية لتكنولوجيا المعلومات ISSN: 19948638/26640600 Year: 2015 Volume: 7 Issue: 1 اللغة الانكليزية Pages: 104-113
Publisher: iraqi association of information الجمعية العراقية لتكنولوجيا المعلومات

Loading...
Loading...
Abstract

This paper presents a comparison between two multi-resolution models, these are the Wavelet transform and the AM-FM modulation model. The aim is to show which of them will perform well in different circumstances. Both models are tested on text-dependent and text-independent corpora. In our experiment, the two models are acting well with clean data. However, with noisy data the results show that the Wavelet model performance decline more than the AM-FM do. This explain that the AM-FM model although both models adopt the multi-resolution analysis in their process; however, the wavelet model still need some robustness against noise.

يقدم هذا البحث مقارنة بين نموذجين متعدد المدى ، وهذه هي نوذج تحويل المويجات و نموذج مكونات AM-FM اللحظية. والهدف من ذلك هو إظهار أي منهم سوف يقدم أداء جيدا في ظروف مختلفة. ويتم اختبار كلا النموذجين على بينات صوتية معتمدة وغير معتمدة . في تجربتنا، كلا النموذجين يعطيان نتائج جيدة في الظروف النموذجية للبيانات الصوتية . ولكن في حالة وجود الضوضاء ظهرت النتائج أن المويجات تراجع الأداء نموذج أكثر من AM-FM. هذا يفسر أن النموذج AM-FM على الرغم من أن كلا النموذجين تعتمد التحليل متعدد القرار في عمليتهم. ومع ذلك، فإن نموذج المويجات لا تزال تحتاج الى بعض التطويرات للحصول على قوة اداء اكبر وخصوصا بوجود الضوضاء.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2015 (1)