research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Effect of Some Synthesized Pyrrolidines in Growth of L. infantum Promastigotes
تأثير عدد من مركبات البايروليدين Pyrrolidines المشيدة في نمو بروماستكوت اللشمانيا الأحشائية L. infantum

Loading...
Loading...
Abstract

In this research, three pyrrolidine compounds (P1-P3) were synthesized and then tested for efficacy against L. infantum promastigotes in vitro.The study included preparation of some chalcones and schiff bases then the condensation of both to get the pyrrolidines and studying the effect of pyrrolidine compounds in growth, generation number and time of parasites. They determined using concentrations between (5-30) μg/ml. The effect of the compounds was found to be important to the parasite growth as the more the concentration the less the growth, generation number and increased the generation time. At the logarithmic phase, the LD50 were (10), (20) and (30)μg/ml for (P1-P3) compounds, respectively.

في بحثنا هذا تم تصنيع ثلاث مركبات من البايروليدين (P1-P3) ومن ثم اختبارها وملاحظة فعاليتها ضد بروماستكوت اللشمانيا الأحشائيةL. infantum خارج الجسم الحي.تضمنت الدراسة تحضير بعض الجالكونات مع قواعد شيف وشيدت مركبات البايروليدين من تكثيف الجالكونات مع قواعد شيف ثم اختبرت فعالية المركبات الناتجة على نمو وعدد وزمن الجيل إذ استخدمت تراكيز تراوحت ما بين (5-30) مايكرو غرام / مل وأظهرت النتائج بأن هنالك تأثير واضح على نمو الطفيليات إذ كلما زاد التركيز قل النمو وكذلك عدد الجيل فضلاً عن زيادة زمن الجيل. وتبين النتائج بان التركيز الذي يقتل 50% من الطفيليات LD50 هو (10) و (20) و (30) مايكرو غرام / مل للمركبات (P1-P3) على التوالي عند الطور اللوغاريتمي من النمو.

Keywords

Pyrrolidines --- Leishmania --- Growth.


Article
pEffect of Synthesized Oxiranes and Pyrrolidines on KMP II and LPG 3 genes in Leishmania infantum Promastigotes
تأثير الأوكسيرانات والبايروليدينات المشيدة على جيني KMP II و LPG 3 في بروماستكوت اللشمانيا الأحشائية L. infantum

Loading...
Loading...
Abstract

The research includes synthesis of some heterocycles: oxiranes (O1-O3) through the reaction of chalcones with hydrogen peroxide, and pyrrolidines (P1-P3) by the condensation of chalcones with Schiff bases. The structures of these synthesized heterocycles had been supported by spectral data (1HNMR, IR, UV) and observed their effect on KMP II and LPG 3 genes. The results showed that some compounds gave genetic heterogeneity in these genes suggesting that it could be a good target for treatment of L. infantum.

تضمن البحث تشييد عدد من المركبات الحلقية غير المتجانسة وهي الأوكسيرانات (O1-O3) وذلك من خلال تفاعل الجالكونات مع بيروكسيد الهيدروجين كذلك فقد شيدت والبايروليدينات (P1-P3) من تكثيف الجالكونات مع قواعد شف وأن تراكيب هذه الحلقات قد تم دعمها بالبيانات الطيفية (1HNMR و IR وUV) ومن ثم ملاحظة تأثير هذه المركبات على كلٍ من جيني KMP II و LPG3. أظهرت النتائج أن بعض المركبات أعطت تغايراً وراثياً في هذه الجينات مما يشير إلى إمكانية اعتبار هذين الجينين بوصفهما أهدافاً في معالجة طفيلي اللشمانيا الأحشائية.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2018 (2)