research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Social dimensions of illegal migration
الأبعاد الاجتماعية للهجرة غير المشروعة

Author: Haitham Faisal Ali Al-Ahbabi هيثم فيصل علي الاحبابي
Journal: Journal Of Al-Frahedis Arts مجلة آداب الفراهيدي ISSN: 26638118 (Online) | 20749554 (Print) Year: 2018 Volume: II Issue: 34 Pages: 505-523
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

There is no doubt that migration is an ancient historical phenomenon. The movement of people from one region to another is more attractive and still is one of human motives, and inappropriate living, political, social or natural conditions have been one of the factors that drive or displace human beings. There is no doubt that illegal immigration has been and continues to be the concern of different groups of academics of all disciplines, politicians and thinkers, and that it has become a regional and humanitarian problem as much as an international problem as a result of the exposure of illegal immigrants from the dangers of their trip from the source countries to the receiving countries , Or migrants are facing problems in access countries, in addition to the large increase in the number of migrants.

لاشك أن الهجرة ظاهرة تاريخية قديمة، وذلك أن انتقال البشر من منطقة إلى منطقة أخرى أكثر جذباً كان ومازال أحد دوافع البشر، كما أن الظروف المعيشية أو السياسية أو الاجتماعية أو الطبيعية غير الملائمة كانت تمثل أحد العوامل الطاردة أو المحفزة لانتقال البشر. ولاشك أن الهجرة الغير مشروعة كانت ومازالت تمثل اهتمام الفئات المختلفة من الأكاديميين على اختلاف تخصصاتهم، ومن السياسيين والمفكرين، وذلك أنها أصبحت مشكلة إقليمية وإنسانية بقدر ما هي مشكلة دولية، وذلك نتيجة ما يتعرض له المهاجرين غير الشرعيين من مخاطر سواء في رحلتهم من دول المصدر وحتى دول الاستقبال، أو ما يتعرض له المهاجرين من مشكلات في دول الوصول، إضافة إلى الزيادة الكبيرة لأعداد المهاجرين.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2018 (1)