research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The role of investment climate indicators in stimulating economic growth: a standard study For Malaysia 1990-2016
دور مؤشرات مناخ الاستثمار في تحفيز النمو الاقتصادي: دراسة قياسية عن ماليزيا 1990-2016

Authors: مروان عبد المالك ذنون --- محمد وحيد حسن
Journal: journal of Economics And Administrative Sciences مجلة العلوم الاقتصادية والإدارية ISSN: 2227 703X / 2518 5764 Year: 2019 Volume: 25 Issue: 110 Pages: 258-274
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

In globalization, the world became open area to competition for the attractive of investment, and the abilities of each country to win the confidence of investors depend upon the preparation to optimize circumstances. The competitiveness is an essential means of expanding the capacity of developed to coexist in an international environment characterized by globalization. While competition describes the market structure, the behavior of investors and business, competitiveness is interested in the evaluation of business performance or countries and compare them in the conditions of competition available in these markets. Regarding Malaysia, which is depend on FDI-Export- Led Growth strategy, it has taking on different degrees and gradually the market economy through policies of privatization, trade liberalization, stimulating direct investment and institutions rehabilitation to improve competitiveness. We will try through this article to come within reach of the competitive position of the Malaysian economy through competitiveness indicators, providing the most important features of investment climate in Malaysia and trying to make proposals in order to improve the competitiveness of the national economy in order to ensure it in the level of international markets.

في ظل العولمة أصبح العالم كله مساحة مفتوحة للمنافسة على جذب الاستثمارات، ولا تتمتع أية دولة بوضع احتكاري له، حيث ان المنافسة على أشدها، وقدرة أية دولة على كسب ثقة المستثمرين يتوقف على مقدرتها على توفير الظروف المثلى للمستثمر سواء من حيث الأمان والعائد والتسهيلات ، وتبنت ماليزيا استراتيجية الطلب الخارجي كقائد للنمو FDI-Export- Led Growth لذلك تسعى لجذب المزيد من الاستثمارات طمعا في مردوداته الايجابية، فضلا عن كونه الاداة الاساسية التي تستند عليها في تسريع النمو الاقتصادي، كل ذلك يتطلب العمل على تهيئة المناخ الاستثماري المتمثل بمجموعة القوانين والسياسات والمؤسسات الاقتصادية والسياسية التي تؤثر في ثقة المستثمر وتقنعه بتوجيه استثماراته الى بلد دون آخر. والسؤال الان كيف يتسنى للحكومات تحقيق زيادة مستدامة في النمو الاقتصادي؟ الاجابة هو تهيئة مناخ مناسب للاستثمار والتي تعتبر اهم من الاستثمار نفسه. تختبر هذه الدراسة منهجاً يرتكز على توثيق العلاقات بين صناع السياسة ومتخذي القرار من جهة والمستثمرين المحلين في القطاعين الخاص والعام والاجانب من جهة اخرى. وبعد تحديد إطار لاستخدام هذا المنهج، سنبحث عن تفسير الاختلافات في تأثير المكونات المتنوعة لمناخ الاستثمار على اتخاذ وتنفيذ واستمرارية نجاح الاستثمارات في ماليزيا، وهل هذه الشراكة الذكية ساهمت في ازالة ام عمقت من العقبات التي تواجه النمو المستدام خلال فترة البحث والتقصي.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)